افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید ناظران کشوری طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال از میناب

  • کد خبر : 13212
  • 19 اردیبهشت 1402 - 17:55
بازدید ناظران کشوری طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال از میناب
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از بازدید ناظران کشوری طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال از نهالستان های تولید نهال و پروژه های کشت نهال حرا در میناب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر؛ خسرو بهرامی نژاد گفت: این بازدید که با حضور صدقی و گودرزی از کارشناسان دفتر جنگل های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و ناظران کشوری طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال و عبدالعزیز کرد رئیس اداره جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از نهالستان های تولید نهال بخش خصوصی و پروژه های سنواتی کشت نهال حرا صورت گرفت.

در این بازدید ضمن تشکر ناظران کشوری طرح کاشت یک میلیارد درخت از اقدامات صورت گرفته، عضو دفتر جنگل های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت:  باید طی چهار سال یک میلیارد نهال را تبدیل به یک میلیارد درخت کنیم و قطعا با انجام این کار یک میلیون هکتار به وسعت منابع طبیعی کشور افزوده می شود و علاوه بر تولید اکسیژن، اثرات تغییر اقلیم و پیامد ها و خطرات آن از جمله؛ سیل، خشکسالی و ریزگردها را کاهش می دهد.

وی ضمن اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در دوره چهار ساله افزود: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال جاری کلید خورده و قرار است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود و بعد از ۴ سال به یک میلیارد برسد، که در چهار بخش احیای جنگل‌ها و مراتع طبیعی که حدود ۳۰۰ میلیون نهال برای این بخش در نظر گرفته شده است و بخش دیگر مربوط به زراعت چوب است تا فشار مضاعف بر بازار را کمتر کند و نیاز چوبی را تا حدود ۲۰ درصد تامین کند.

وی افزود: بخش سوم مربوط به کنترل گسترش بیابان‌ها و توفان‌های شن و گرد و غبار است و بخش آخر افزایش سرانه فضای سبز است و بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک باید تا سال ۱۴۰۶ سرانه فضای سبز را به ۱۵ متر مربع برسانیم.

وی ضمن اشاره به این که در این طرح نگاه ویژه ای به هر منطقه رویشی و درختان متناسب با آن منطقه شده است افزود : با توجه به ظرفیت بالای شهرستان میناب در بحث توسعه جنگل های مانگرو و زنده مانی گونه حرا طی پروژه های اجرای شده طی سنوات گذشته که از تجربیات موفق در زمینه ایجاد و توسعه سرانه جنگل در منطقه رویشی خلیجی عمانی بوده می توان با برنامه ریزی مناسب در نوار ساحلی سالانه بیش از یک میلیون نهال حرا کشت نمود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها