افزونه جلالی را نصب کنید.

تودیع و معارفه رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی

  • کد خبر : 13243
  • 19 اردیبهشت 1402 - 18:44
تودیع و معارفه رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی
موسی شریفی بعنوان رییس جدید اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان حاجی آباد معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، با حضور حجت الاسلام و المسلمین شریفی امام جمعه حاجی آباد،علی خرم نسب فرماندار ، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مدیران ادارات، دهیاران و شوراهای اسلامی ، آیین تودیع و معارفه رییس جدید اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان برگزار شد.

علی خرم نسب فرماندار حاجی‌آباد با تشریح صنعت گردشگری اظهار کرد: شهرستان حاجی‌آباد مجموعه‌ای از ظرفیت ها را در خود جای داده است که اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی باید با یک برنامه جامع سازوکارهای لازم را برای رونق این بخش ها فراهم نماید.

فرماندار حاجی آباد با ذکر این مطلب که صنعت گردشگری باید با کمک و خواست اهالی اتفاق بیفتد افزود: افزایش درآمد اهالی از اهداف توسعه گردشگری شهرستان است که از رییس جدید این اداره انتظار است.در توسعه گردشگری باید تبادل فرهنگی و تبادل کالا اتفاق بیفتد.

وی توجه و رونق صنایع دستی را یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست .

خرم نسب در ادامه از زحمات رییس سابق اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تقدیر و برای رییس جدید نیز آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شریفی امام جمعه حاجی آباد در این مراسم با بیان ضرورت توسعه گردشگری و باستان شناسی اظهار کرد: گردشگری تجربه اندوزی و آشنایی با فرهنگ سایر مناطق است و امروز صنعت توریسم یکی از مهمترین صنعت های دنیاست.

امام جمعه حاجی آباد در ادامه ضمن تشکر از زحمات رییس سابق اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: شهرستان حاجی‌آباد با تنوع آب و هوایی، دروازه ورودی استان و در کنار جاده ترانزیت قرار دارد که علاوه بر آن از خط راه آهن نیز برخوردار است .

وی تصریح کرد: قلعه شهر حاجی آباد از مهمترین آثار تاریخی با قدمت بسیار بالاست ، همچنین آبشار تزرج ،چشمه سبزپوشان ،چشمه های آبگرم و کوه بی بی دختران بخشی از جاذبه های طبیعی شهرستان هستند که نیازمند ساماندهی و جذب گردشگر است.

شریفی وجود نمایشگاه دائمی را برای عرضه صنایع دستی شهرستان ضروری دانست و افزود: استفاده از این ظرفیت ها نیازمند آموزش عمومی است .

محسنی مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در این مراسم ضمن تشکر از زحمات آقای نیک اختر رییس سابق اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و آرزوی موفقیت برای رییس جدید این اداره اضافه کرد:گردشگری صنعتی پویا و متکی به ظرفیت های خود است که در این راه دولت نقش تسهیل گری دارد.

وی با اشاره به مثلث صنعت توریسم خاطرنشان کرد: جوامع محلی از مهمترین سه ضلع صنعت توریسم هستند که باید با آموزش صحیح ،آ نها را از منافع گردشگری آگاه کرد.

محسنی با بیان اینکه در صدور مجوزهای بوم گردی محدودیتی وجود ندارد یادآور شد: زمین دولتی باید به کسانی واگذار شود که دارای اهلیت و توانایی انجام کار را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان عنوان کرد: مکان های تاریخی با شرایط صیانت و حفاظت از این آثار مطابق با ضوابط به متقاضیان واگذار خواهیم کرد.برای رونق در گردشگری و صنایع دستی باید از مدل های جدید درآمدزایی همچون فضای مجازی استفاده کرد.

وی در ادامه از ساماندهی ساختمان اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در شهرستان خبر داد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات نیک اختر رییس سابق اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تقدیر و موسی شریفی بعنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها