افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان حاجی آباد خبر داد

خرید ۹۰۰ تن بذرگندم توسط شبکه تعاونی روستایی حاجی آباد

  • کد خبر : 13215
  • 19 اردیبهشت 1402 - 18:02
خرید ۹۰۰ تن بذرگندم توسط شبکه تعاونی روستایی حاجی آباد
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان حاجی آباد گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 900 تن بذرگندم توسط شبکه تعاونی روستایی حاجی آباد از کشاورزان خرید شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره تعاون روستایی استان هرمزگان، رضا عباسپور اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹۰۰ تن بذرگندم توسط شبکه تعاونی روستایی حاجی آباد از کشاورزان این شهرستان در حال خریداری است.
وی با اشاره به اینکه، چمران ۲ و خلیل ارقام کشت شده گندم بذری مجموعه تعاونی روستایی حاجی آباد است ابراز داشت: امسال برای نخستین بار رقم جدید گندم با نام «خلیل» وارد چرخه تولید بذر در استان شد و این رقم دارای عملکرد بسیار مطلوب ۷ تن در هکتار بوده است.
مدیرتعاون روستایی شهرستان حاجی آباد اذعان کرد: شهرستان‌ حاجی آباد مهم‌ترین منطقه کشت گندم بذری در استان است و گندم تولید شده در این مجموعه به سرا سر استان ارسال می شود.
وی خاطرنشان کرد: مزرعه تولید گندم رقم خلیل در روستای گنج و همچنین گندم رقم چمران ۲ در روستای سرچاهان از توابع شهرستان حاجی آباد می باشد که توسط کارشناسان این مجموعه و مرکز تحقیقات کشاورزی نظارت می شود.
به گفته عباسپور، با ورود بذرگندم رقم خلیل به چرخه تولید بذر، پیش بینی ما این است که در سال آینده تولید بذر گندم در این مجموعه ۱۶۰۰ تن برسد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
وی با اشاره به نیاز امسال کشاورزان هرمزگان به گندم بذری ، خاطرنشان کرد: نیاز امسال هرمزگان به گندم بذری ۳۳۰۰ تن است و همچنین سهم مجموعه تعاونی روستایی حاجی آباد برای تولید بذر ۸۱۶ تن تعیین شده است که نسبت به تولید سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است فصل برداشت گندم بذری از اواسط فروردین سالجاری آغاز شد.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها