افزونه جلالی را نصب کنید.

پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان بازوی توانمند شیلات در توسعه شیلاتی

  • کد خبر : 13265
  • 20 اردیبهشت 1402 - 12:24
پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان بازوی توانمند شیلات در توسعه شیلاتی
مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران شیلاتی استان با رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و معاونین ایشان در راستای ارتقای تعامل و همکاری و همچنین بررسی برنامه های پیش رو دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همچنین مراکز علمی در توسعه فعالیت های شیلاتی گفت: بدون شک تحقیقات و کارشناسی های صورت گرفته توسط پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان راه گشای شیلات استان بوده و تداوم فعالیت های شیلاتی به ویژه در حوزه صید و صیادی و صید میگو نیازمند بهره مندی از فعالیت های این پژوهشکده است.
مسعود بارانی ارتقای همکاری ، تبادل دانش و تخصص به ویژه در مسیر فعالیتهای صید و صیادی و توسعه آبزی پروری و حرکت در مسیر رسیدن به خود کفایی در این مهم را از برنامه های بین شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خواند.
در ادامه رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پژوهش را یکی از اساسی ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور دانست و گفت: قدرت استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و فعالیت های پژوهشی یکی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب میشود.
مرتضوی فعالیت های تحقیقاتی پژوهشکده در قالب بخش بوم شناسی (اکولوژی دریا)، زیست شناسی و ارزیابی ذخایر آبزیان، تکثیر و پرورش آبزیان، تکنولوژی فرآوری آبزیان، ژنتیک آبزیان و بهداشت و بیماریهای آبزیان را از اهم فعالیت های این پژوهشکده خواند و افزود: بی شک پاسخ به نیاز های پژوهشی در فعالیت های شیلاتی از اهم برنامه ها و اهداف پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان است.
گفتنی است در این جلسه نیازهای پژوهشی بخش شیلات مورد بررسی قرار گرفت و اولویت بندی گردید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها