افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید دادستان مرکز استان هرمزگان از کلانتری ها و بازداشتگاه شهرستان پارسیان

  • کد خبر : 13328
  • 22 اردیبهشت 1402 - 1:34
بازدید دادستان مرکز استان هرمزگان از کلانتری ها و بازداشتگاه شهرستان پارسیان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بر لزوم استمرار بازدید مسئولین قضایی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از بازداشتگاه شهرستان پارسیان بازدید کرد و با حضور در اندرزگاه این مجموعه از نزدیک با مددجویان به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

وی مهمترین هدف از حضور در بازداشتگاه پارسیان را رسیدگی به وضعیت بازداشتی ها عنوان کرد و افزود: بر این اساس، شرایط بازداشت شدگان با توجه به محل نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی آنها و همچنین دسترسی به خانواده و وکلایشان به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

احمدی منش همچنین با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص رعایت حقوق محکومان، زندانیان و بازداشت شدگان، لزوم توجه به کرامت انسانی مددجویان از جانب مسئولان بازداشتگاه را بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب، تمهیدات به گونه ای اتخاذ شود که علاوه بر تأمین امکانات مورد نیاز افراد بازداشت شده، نسبت به اعطای ارفاقات قانونی به واجدین شرایط اقدام شود.

دادستان مرکز استان هرمزگان بر لزوم استمرار بازدید مسئولان قضایی از زندان ها و بازداشتگاه‌ها نیز تأکید کرد و این موضوع را در جهت شناسایی سریع نواقص و کاستی ها و حل و فصل فوری مشکلات بسیار حائز اهمیت برشمرد.

دادستان مرکز استان هرمزگان در جریان این بازدید در ملاقات چهره به چهره با هریک از زندانیان ضمن استماع درخواست هایشان، دستورات لازم را برای رسیدگی به مطالبات و مشکلات آنها صادر نمود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین به منظور نظارت بر ضابطان قضایی به صورت از پیش اعلام نشده از تعدادی از پاسگاه های انتظامی و کلانتری‌های شهرستان پارسیان نیز بازدید کرد.

احمدی منش در این بازدیدها، از وضیعت رسیدگی به درخواست‌های مراجعان و روند انجام تحقیقات توسط ضابطین مطلع شد و ضمن صدور دستورات و ارائه توصیه هایی بر ضرورت تسریع در روند رسیدگی و رعایت مفاد قانون در انجام امور محوله تأکید کرد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها