افزونه جلالی را نصب کنید.
به بهانه روز روابط عمومی

روابط عمومی حلقه طلایی زنجیره ارتباطات

  • کد خبر : 13572
  • 26 اردیبهشت 1402 - 14:04
روابط عمومی حلقه طلایی زنجیره ارتباطات
روز ۲۷ اردیبهشت، تداعی کننده اهمیت و نقش روز افزون این بخش از دانش بشری است که با به خدمت گرفتن انواع هنرها، به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده و امروزه تصور فعالیت هیچ نهاد و سازمانی بدون فعالیت های این بخش، اعم از ارزیابی قدرت و ضعف سازمان ها تا شکل دهی افکار عمومی و برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی، بیش از پیش دور از ذهن می نماید.

روز روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است و بهانه‌ای است برای یادآوری این پیام مهم که توسعه یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکار عمومی، شفافیت، مردم‌داری و احترام به حقوق انسان‌هاست.

بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات  می باشد که امروزه به قلب تپنده سازمانها در ابعاد گوناگون تبدیل شده است.

هدف فعالیت های روابط عمومی در یک سازمان بایستی چنان باشد که کارکنان منافع خود را با سازمان یکی بدانند. بعبارت دیگر معتقد بشوند که ضرر مؤسسه ضرر آنها و نفع مؤسسه منفعت آنهاست.

همیشه در پشت سر روابط عمومی کاردان و موثر، مدیریتی آگاه و مدبر وجود دارد و بدون این پشتیبان، کوششهای روابط عمومی به جایی نخواهد رسید.

قدرت روابط عمومی در صلاحیت و صمیمیت آن است، با کوشش خردمندانه چنین روابط عمومی ای می توان در مردم اعتقادی بوجود آورد که همواره به اقدامات مؤسسه و مدیران آن خوشبین بوده و اعتماد نمایند.

روز روابط عمومی بهانه‌ای است تا بار دیگر به همدیگر یادآوری کنیم،‌ نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی هایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که بدون هیج شک و مجامله ای ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی سازمان‌ها، نهادها، شرکت ها و دیگر مراکز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی،‌ اقتصادی و مجموعه سازمان های دولتی و خصوصی است.

روابط عمومی در حقیقت ابزار دوگانه ای محسوب می شود که هم باعث ارتقاء سطح آگاهی مدیران از محیط پیرامون می شود و هم نقش موثری در انعکاس صحیح فعالیت سازمانی به بخش های برون سازمانی دارد.

جلب اعتماد دیگران بر اساسِ ارائه واقعیات بی پیرایه، از طریق سنجش مستمر و منظم، در سایه فعالیت بهینه روابط عمومی ها شکل می گیرد که با اتکاء بر اصل صداقت عملیاتی می شود.

پایبندی به اخلاق حرفه ای در تبیین فرآیندهای درون سازمانی بر پایه مطالعات دقیق نیز از جمله دیگر شاخص های حرفه ای این «صنعت » محسوب می شود که؛ “احترام به مخاطبین” اعم از موافق و مخالف، از جمله ارکان اصلی آن محسوب می شود.

نقش مؤثر و سازنده ارتباطات در رشد و تحول همه‌ جانبه‌ ی جوامع به وسیله اطلاع‌ رسانی شفاف و آگاهانه با تکیه‌ بر عنصر اخلاق و واقعیت از نیازهای جامعه‌ ی امروز ماست.

روابط عمومی‌ ها نیز به عنوان یکی از کانون‌ های برقراری ارتباط دوجانبه به عنوان بازوان حرفه‌ای سازمان در حوزه‌های درون سازمانی و فرا سازمانی نقشی مهم و ارزنده در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان بر عهده خواهند داشت.

روز ملی ارتباطات و روابط عمومی فرصت مغتنمی است برای سپاسگزاری از همه دست‌اندرکاران کوشا و متعهد این عرصه که با مشارکت، همدلی و همفکری جایگاه این حرفه را نسبت به گذشته بهبود بخشیده اند.

اولین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است. روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی است مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند تلاش نموده و جایگاه این حرفه را در جامعه آرمان خواه ایران اسلامی تثبیت نماییم.

در پایان باید گفت روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است که هرکسی باید خویش را به آن مزین سازد و آنکه در صف اول مراوده با هموطنان قرار دارد به این مهم اولی تر است.

فروغ مسلم زاده

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها