افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات از کارخانه ماهی خشک کنی صنعتی در قشم

  • کد خبر : 13686
  • 29 اردیبهشت 1402 - 16:01
بازدید مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات از کارخانه ماهی خشک کنی صنعتی در قشم
مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران به همراه رئیس گروه امور صید سازمان شیلات ایران،معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات شهرستان از کارخانه ماهی خشک کنی صنعتی شرکت شهاب نقره ای قشم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، رضا عباسپور نادری در حاشیه این بازدید با بیان اینکه قشم یکی از ظرفیت های مهم شیلاتی کشور به ویژه در حوزه صید و صیادی گفت: این کارخانه ماهی یکی از مراکز در تکمیل زنجیره ارزش صید و ایجاد ارزش افزوده صید است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در این کارخانه ماهی صید شده متوتا که ماهی های ریزی است پس از عمل آوری و خشک شدن با ارزش افزوده مناسب به بازار های داخلی و خارجی صادر می شود که یکی از زنجیره های مهم ارزش افزوده صید است.

وی گفت در این کارخانه ماهی متوتا خشک بسته بندی شده، میگوی خشک بسته بندی شده تولید می شود.
عباس پور نادری تصریح کرد: ماهی مورد استفاده در این محصولات ماهی متوتا می باشد که در کشورهای شرق آسیا مانند سریالنکا و ژاپن از بازار بسیار خوبی برخوردار است.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: مورد نظر شامل ماهی و میگوی خشک شده به روش صنعتی و بسته بندی شده است که در گذشته خشک کردن این محصولات به صورت سنتی و در معرض نور آفتاب ،میزان خشک شدن محصول حدود ۵۰ درصد صورت میگرفت که علاوه بر پایین آمدن ارزش غذایی آلودگیهای محیطی نیز باعث پایین آمدن کیفیت آن میشد و اکثرا به عنوان کود مورد استفاده قرار میگرفت .

جوانمرد تصریح کرد: در این کارخانه به روش صنعتی، علاوه بر حفظ ارزش غذایی بالای این محصولات و به حداقل رساندن میزان آلودگی محصول تولید شده با میزان خشک شدن تا ۸۰ درصد  و باالاتر میسر می باشد.

وی افزود: مزایای بهداشتی، بهبود سلامت،کاهش وزن، تقویت دندان و استخوان با توجه به میزان بالای کلسیم، رزش غذایی بسیار بالا، سلامت پوست ،سلامت چشم و غیره از جمله مزایای این ماهی است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها