افزونه جلالی را نصب کنید.

رییس جمهور بت بزرگ خودروهای بی کیفیت داخلی را بشکند

  • کد خبر : 13789
  • 29 اردیبهشت 1402 - 22:54
رییس جمهور بت بزرگ خودروهای بی کیفیت داخلی را بشکند
امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفـت: یک سوال بزرگ ذهن همه را سخت درگیر کرده است؛ اینکه ما توان ساخت ناوشکن دنا با این عظمت و افتخار داریم اما چرا توان اصلاح وضع اسفناک صنعت خودرو و مدیریت قیمت کمرشکن آن را نداریم؟

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تفسیر آیه ۳۱ سوره اسراء، اظهار داشت: این آیه درباره وضع نابسامان دوران جاهلیت در زنده به گور کردن فرزندان است امروز هم متاسفانه در جاهلیت مدرن ما به شیوه های نوین سقط جنین و قتل نفس را امری معمولی کرده‌ایم.

وضعیت نرخ رشد جمعیت در کشور ما هولناک است

وی افزود: آیه دلیل اصلی فرار از فرزند آوری را ترس فقیر شدن می داند سپس تضمین می‌کند که ما هم روزی اولاد شما را میدهیم هم بالاتر از آن روزی خود شما هم با ماست پس بر این اساس دلیل فرار از فرزندآوری ضعف ایمان ما به وعده های خداوند است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: نکات مختلفی از این آیه برداشت می شود اینکه کودک حق حیات دارد والدین نمی‌توانند این حق را از او بگیرند. ترس از فقر ؛ مجوز گناه و قتل نفس نمی‌باشد اگر ما به قرآن اعتقاد داریم خداوند در قرآن خود را متکفل روزی اولاد ما می‌داند و نباید برای ترس از روزی به قتل نفس و مانع شدن از تکثیر اولاد و فرزندآوری روی بیاوریم این گناهی نابخشودنی است.

 حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا یادآور شد: وضعیت نرخ رشد جمعیت در کشور ما وضعیت هولناکی ست همگان باید برای برون رفت از وضعیت موجود برنامه داشته باشند.

حضور در حج برای یک هدف است

وی به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: حضرت آقا فرمودند، حضور در حج برای یک هدف است هدف چیست؟ ارتقاء امت اسلامی و نزدیکی دل‌های آحاد امت اسلامی به یکدیگر در مقابل کفر ظلم و استکبار.

۱۲ میلیون جوان مجرد داریم

وی با اشاره به روز ملی جمعیت ، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند، (تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین فرایض مسؤولان و آحاد مردم است) راه نجات کشور از این خطر رسیدن به نرخ ۲/۵ فرزندی و فرهنگ سازی ازدواج آسان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه ادامه داد: ۱۲ میلیون جوان مجرد داریم در صورت حمایت از آنها در امر ازدواج به هنگام فرزندآوری این خطر کاهش خواهد یافت جا دارد از حمایت‌های دولت و فرهنگ سازی صدا و سیما در این زمینه تشکر نمایم.

الگوسازی هنری از شخصیت حضرت معصومه (س)

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: یکشنبه اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه روز دختر آغاز هفته دهه کرامت است حضرت فاطمه معصومه در بین دختران معصومین بیشترین شباهت را به جده مطهرشان حضرت زهرا دارند.

وی ادامه داد: صدا و سیما وزارت ارشاد اسلامی و هنرمندان و اصحاب رسانه وظیفه سنگین الگوسازی هنری از شخصیت حضرت معصومه در روزگاری که حجم علیه دختران و مسلمان به اوج رسیده است را برعهده دارند.

خرمشهرهای پیش‌رو را با وحدت آزاد خواهیم کرد

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: چهارشنبه سوم خرداد روز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس است همانطور که رزمندگان اسلام بعد از ۵۷۵ روز خرمشهر را از رژیم بعث پس گرفتند خرمشهر های پیشرو را با وحدت ؛ ایمان؛ ولایتمداری و ایستادگی آزاد خواهیم کرد.

توان نظامی گروه‌های جهادی فلسطینی افزایش یافته است

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا توضیح داد: جنگ رژیم ۵روزه صهیونیست‌ها علیه غزه ؛ پیروزی دیگری برای مبارزان فلسطینی به ارمغان آورد. توان نظامی و دفاعی گروه‌های جهادی فلسطینی به طور خیره کننده افزایش یافته است این حرکات صهیونیست‌ها تنها به تقویت غیرت و وحدت فلسطینی‌ها و تنفر بیشتر ملت‌های جهان از صهیونیست‌ها خواهد انجامید.

وی گفت: درگیری داخلی پاکستان خبر نگران کننده روزهای قبل بود امیدواریم این کشور اسلامی و همسایه ؛ با بصیرت؛ خود را از درگیری داخلی رها نموده و با ملاحظه مصلحت مردم مسلمین و منطقه از تشدید درگیری‌های درونی و ایجاد زمینه ورود توطئه‌گران و مستکبر جهانی به کشور خود و منطقه خودداری نمایند.

قاچاق سوخت به معضل اجتماعی اقتصادی هرمزگان تبدیل شده است

وی شهادت فرمانده پاسگاه شهر چارک در مبارزه با قاچاقچیان را تسلیت گفت و بیان داشت: متاسفانه مسئله قاچاق سوخت و مواد مخدر به یک معضل اجتماعی اقتصادی و امنیتی برای هرمزگان تبدیل شده اما علیرغم فریاد استغاثه مردم روز به روز این مسئله رهاتر می‌شود امید مردم این است که دولت؛ مجلس و قوه قضاییه علاجی برای این درد بزرگ بردارند و نیروی انتظامی مظلوم و مقتدر ومردم بیگناه هرمزگان را در این مسئله حمایت نمایند.

توان ساخت ناوشکن دنا را داریم چرا توان اصلاح صنعت خودرو را نداریم؟

معاون حوزه علمیه خواهران کشور خاطر نشان کرد: دریانوردی ۷۰ هزار کیلومتری گروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در صنعت دریانوردی ایران بود که با یک ناوشکن تماماً ایرانی انجام شد.

وی افزود: ارتش مقتدر ما با این کار اقتدار خود را به رخ دشمنان کشید ما به ایران عزیز و توانایی صنعتی و رزمی نیروهای متخصص مان افتخار می‌کنیم اما یک سوال بزرگ ذهن همه را سخت درگیر کرده است ما که توان ساخت ناوشکن دنا با این عظمت داریم چرا توان اصلاح وضع اسفناک صنعت خودرو و مدیریت قیمت کمرشکن آن را نداریم؟؟

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ادامه داد: آقای رئیسی مسئله خودرو یک عقده برای مردم شده شما را به بت شکنی می‌شناسیم بت بزرگ صنعت انحصاری و بی‌کیفیت خودرو را بشکن و ملتی را از دست اینها نجات بده.

تبدیل ایران به شاهراه بزرگ جهانی

امام جمعه شهرستان بندرلنگه تصریح کرد:  با امضای توافق نامه احداث خط راه آهن رشت آستارا با حضور دو رئیس جمهور ایران و روسیه به صورت تصویری زمینه تبدیل ایران به یک شاهراه بزرگ جهانی فراهم شد با این اتفاق مهم دو قاره آسیا و اروپا به هم وصل می شود و ایران به عنوان یک هاپ ترانزیتی ضمن نقش‌آفرینی در اقتصاد جهان؛ درآمدهای ارزی قابل توجهی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها