افزونه جلالی را نصب کنید.

دومین نشست هم‌اندیشی چهره‌های هزاره اخیر خلیج‌فارس در جزیره قشم برگزار شد

  • کد خبر : 13900
  • 31 اردیبهشت 1402 - 14:50
دومین نشست هم‌اندیشی چهره‌های هزاره اخیر خلیج‌فارس در جزیره قشم برگزار شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، دومین نشست هم‌اندیشی برند سازی و معرفی چهره‌های هزاره اخیر خلیج‌فارس در جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در این نشست با اشاره به برند سازی چهره‌های ماندگار هزاره اخیر خلیج‌فارس گفت: این چهره‌ها در حوزه‌های مختلف علم و فرهنگ، دریانوردی، تاریخ‌نگاری و حکمرانی یعنی هرآن چه که زندگی اجتماعی و فرهنگی بشر نیاز دارد، فعالیت داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه برای پیدا کردن محتوای پایان‌نامه‌ها در تمام مقاطع باوجود که همه چیز داریم ولی کم می‌آوریم، افزود: سدید السلطنه کار بزرگی انجام داده، چندین ده جلد کتاب نوشته برای اینکه حکومت مرکزی را متوجه جایگاه ویژه خلیج‌فارس کند.
 
محسنی ادامه داد: به این راحتی این میسر نمی‌شود، عشق و علاقه و پیگیری شبانه‌روزی می‌خواهد که عمر انسان کفایت کند برای اینکه بتواند مثلاً ۴۰ جلد کتاب را جمع‌آوری کند.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: کتاب‌های سدید السلطنه برای امروز تأثیرگذار است و ما باید قدردان چهره‌های ماندگار هزاره اخیر خلیج فارس باشیم.
 
در  ادامه این نشست پژوهشگران و اندیشمندان در قالب پنل های مرتبط پیرامون شخصیت‌های  «سدید السلطنه»، «خواجه عطا»، «شمس‌الدین محمد کیشی» و «ابن ماجد» به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها