افزونه جلالی را نصب کنید.

توسعه سواحل از شاخص های مهم توسعه کشور

  • کد خبر : 14616
  • 21 خرداد 1402 - 15:04
توسعه سواحل از شاخص های مهم توسعه کشور
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه جمعی از مدیران شیلاتی و جامعه صیادی از مرکز تخلیه صید جاسک کهنه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این بازدید با سربازان پیشران توسعه خوانند صیادان، توسعه سواحل را از شاخص های مهم توسعه کشور خواندند و افزودند: مجموعه شیلات کشور خدمتگذار جامعه صیادی و فعالین شیلاتی هستند و آنچه در توان ابن مجموعه است باید در مسیر توسعه فعالیت های شیلاتی و خدمت رسانی به بهره برداران شیلاتی به کار گرفته شود.

سید حسین حسینی زیرساخت های مورد نیاز جامعه صیادی مانند سایبان صیادی، رمپ و … را برای پایدار صید و صیادی یک ضرورت خواند و تصریح کرد: خوشبختانه در این خصوص گامهای خوبی در دولت مردمی برداشته شده است و در آینده نزدیک در این منطقه نیز با تداوم حمایت ها و تأمین اعتبارها شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

وی صدور مجوز صید و صیادی را در گرو توان دریا و ذخایر آبزیان است و بی شک صدور مجوز صید بدون توجه به ذخائر آبزیان در دریا، نابودی ذخایر و به دنبال تضعیف معیشت جامعه جامعه صیادی و بیکاری صیادان را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر ورئیس سازمان شیلات ایران صدور مجوز صید را با مدیریت تلاش صید و در نظر گرفتن ذخایر آبزیان امکان پذیر خواند و تصریح کرد: در این مسیر باید بهره برداری کیفی جایگزین بهره برداری کمی شود و در حرکت در مسیر ارزش افزوده صید توسعه یابد.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: خدمت به جامعه صیادی در کنار تلاش برای توسعه شیلاتی سواحل همواره در دستور کار شیلات قرار دارد و امید داریم بتوانیم با تعامل و همکاری موجود شاهد رشد و توسعه بیش از پیش مناطق صیادی باشیم.

مسعود بارانی با بیان اینکه موج شکن مردمی بحل با حدود ۵۰ فروند شناور صیادی قایق و و بالغ بر ۴۰۰ نفر صیاد نقش مهمی در صید و صیادی شهرستان جاسک دارد.

گفتنی است در این بازدید صیادان حاضر در موج شکن مردمی بحل ضمن تشکر از اقدامات اخیر شیلات در این منطقه به بیان مسائل، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=14616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها