افزونه جلالی را نصب کنید.

رودان با احیای سنت اطعام به پیشواز غدیر می‌رود

  • کد خبر : 14868
  • 01 تیر 1402 - 14:38
رودان با احیای سنت اطعام به پیشواز غدیر می‌رود
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان گفت:مطابق با برنامه ریزی انجام شده همزمان با عید سعید غدیر این شهرستان سراسر جشن ، شادی و نورافشانی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، جعفر کرامتی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رودان اظهار داشت: در فرهنگ مسلمانان، بعضی روزها به دلیل برکت و خیری که در آنهاست، عید نامیده شده است، یکی ازاین روزهای والامقام، روز عید غدیر خم است که از سوی رسول گرامی اسلام، برترین عید امت لقب گرفته است.

وی افزود: عید غدیر روز هجدهم ذی‌الحجه از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است،عید غدیر به عنوان ثمره نبوت، رسالت و تعیین کننده خط مشی مسلمانان محسوب می‌شود که نقشی سرنوشت‌ساز در تعیین مسیر آینده اسلام ایفا کرده است.

کرامتی غدیر را نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت دانست و افزود: بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان گفت: در همین راستا به مناسبت آغاز ولایت حضرت امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب(ع) جشن‌های سرور و شادی در سراسر شهرستان رودان برنامه ریزی شده است که مشارکت حداکثری مردمان بهشت جنوب رنگ و بوی خاصی به این جشن خواهد بخشید.

وی تصریح کرد: برپایی جشن های خیابانی در چندین نقطه از سطح شهر رودان به همراه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان شهرستانی و استانی برای اقشار مختلف مردم در برنامه عید سعید غدیر رودان قرار دارد.

کرامتی اضافه کرد: هماهنگی  برای برگزاری چنین جشن های در تمامی شهرها و روستاهای شهرستان نیز انجام شده است.

وی گفت:در  تمامی خیابان ها و معابر رودان ایستگاه های پذیرایی برپا می گردد تا شهروندان با پا نهادن به هر مسیری از برکات غدیر بهرمند شوند.

وی خاطر نشان ساخت: در آغاز دهه امامت و ولایت رودان غرق در نور ، سرور و شادی خواهد شد تا بزرگترین عید شیعیان بطور ویژه گرامی داشته شده و در این مسیر در تمامی بقای متبرکه و مساجد مراسمات جشن و شادی ویژه ای برپا می شود.

جعفر کرامتی از حرکت خود جوش اقشار مختلف مردم در احیای سنت اطعام در عید غدیر در رودان هم خبر داد و گفت: تلاش خواهد شد در این ایام با برپایی غرفه های با موضوع حجاب و عفاف ، ازدواج آسان و فرزند آوری نسل جدید به سوی این حرکت های سوق داده شوند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: مراسم پرفیض دعای غرفه در رودان نیز در بقعه متبرکه امامزاده شاه قطب الدین حیدر رودان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=14868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ایکاش ازاقای جعفر کرامتی که الان بعنوان معاون سیاسی فرمانداری رودان .هستند جا دارد جناب اقای دوستی از تجارب وعلم سواد اقای کرامتی درمرکزاستان بیشتر استفاده میشد. انصافا نیروی متعهد با اخلاق باسوادوبروز و فردیست که در کشور شناخته شده است درواقع برند استان هرمزگان میباشد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها