افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح های پیشگیری و کنترل بیماری

  • کد خبر : 15183
  • 09 تیر 1402 - 11:37
برگزاری نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح های پیشگیری و کنترل بیماری
نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح های پیشگیری و کنترل بیماری با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان به همراه کارشناس دامپزشکی، مدیران گروه های فنی معاونت بهداشتی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزارشد .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح های پیشگیری و کنترل بیماری با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان به همراه کارشناس دامپزشکی، مدیران گروه های فنی معاونت بهداشتی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزارشد .

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت :رعایت موازین بهداشتی در ذبح دام برای مقابله با تب کریمه کنگو یکی از ضروریات است.

رضا صفری بر تشدید نظارت بر کشتار دام در کشتارگاه ها و پرهیز از کشتار غیرمجاز دام که یکی از عوامل پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو میباشد تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو سلامت انسان را به خطر می‌اندازد گفت: از این رو باید اقدامات پیشگیری هر چه سریعتر با جدیت پیگیری و اجرا شود.

دکتر صفری با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و همچنین عید قربان و ذبح دام، موازین بهداشتی باید از سوی مردم رعایت شود از این رو آموزش و اطلاع رسانی را مهم دانست.

وی در این نشست برهمکاری ها و مواضع مشترک در رسیدن به اهداف بهداشتی از جمله کنترل و مبارزه با بیماری مشترک انسان و دام و همگرایی هرچه بیشتر دو ارگان تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: در خصوص پیشگیری از این بیماری نظارت بر کشتارگاه ها، سم پاشی دام ها و اماکن نگهداری دام ها علیه کنه های دامی، مبارزه و برخورد با کشتار قاچاق و غیرمجاز از جمله اقدامات بوده است.

دکتر مصطفی فخر آبادی پور در خصوص چگونگی آلوده شدن دام به عامل این بیماری و روش های انتقال آن را به انسان و درمورد خرید سم و برنامه ریزی جهت سم پاشی مناطق الوده مطالبی عنوان کرد.

همچنین در این نشست دکتر رازنهان؛ رئیس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گزارش آخرین وضعیت CCHF به همراه اقدامات انجام شده در کنترل و پیشگیری از بروز این بیماری و چالش های موجود این برنامه ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها