افزونه جلالی را نصب کنید.

ویژه برنامه های سالروز ۱۲ تیر صداوسیمای خلیج فارس

  • کد خبر : 15230
  • 09 تیر 1402 - 18:59
ویژه برنامه های سالروز ۱۲ تیر صداوسیمای خلیج فارس
حمله موشکی ناو جنگی آمریکایی در سال ۱۳۶۷ خورشیدی به هواپیمایی مسافربری ایران که بندرعباس را به مقصد دبی ترک کرده بود جنایتی فراموش نشدنی در تاریخ است .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، در این حمله موشکی به هواپیمای ایرباس ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همه ۲۹۰سرنشین آن از جمله خدمه ومسافران به شهادت رسیدند که در این بین ۴۶ تبعه خارجی ۶۶ کودک زیر سیزده سال و۵۳ زن بودند . بازگویی این جنایت آمریکا هنوز جزو تلخ ترین خاطرات است .اما بیان آن به گونه های مختلف برای نسلهای آینده ثابت می کند که حقوق بشر برای آمریکا معنایی ندارد .
بنابراین رسانه استانی در راستای آگاهی بخشی به مردم در زمینه جنایت بی شمار آمریکا و حامیان این کشور و نیز باز خوانی و افشاگری حقوق بشر امریکا یی در حوزه های صدا ، سیما ، خبر و فضای مجازی برنامه های ویژه ای را تهیه و تدارک دیده است .
نمایش رادیویی “معبر گلهای سرگردان” به بیان مبارزه رزمندگان نیروی دریایی ایران در ابهای خلیج فارس با امریکاوچشم انتظاری زنان و فرزندان آنان و حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ۶۵۵ می پردازد. عوامل نمایش معبر گلهای سرگردان عبارتند از: نویسنده:علیرضا داوری تهیه کننده :فتانه گیلیاردی کارگردان :عاطفه مسجدی صدابردار :علی ترابی و بازیگران :عاطفه مسجدی،فریده سلمانی،و نصیبه جمشیدی این نمایش از تولیدات رادیو خلیج فارس است که در روز دوازدهم تیرماه سالروز حمله موشکی ناو وینسس امریکا به هواپیمای مسافربری ۶۵۵ پخش می شود.
شب های ایران دیگر ویژه برنامه رادیو خلیج فارس بمناسبت ۱۲ تیر است که در یک قسمت ۹۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی معصومه ناصری در رادیو خلیج فارس در دست تهیه و تدارک است . این ویژه برنامه در ۳۰ دقیقه بامداد ۱۲ تیر با آیتم های : بسته های صوتی با موضوع پرواز ۶۵۵- ۳ بخش گزارشی – ترانه و پیامک مردمی پخش می شود.
راویان عشق ویژه برنامه ای است در قالب ۳ قسمت ۱۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی فائقه علایی نیا با موضوع شهدای هواپیمایی ایرباس از رادیو خلیج فارس . این برنامه گفتگو محور با حضور خانواده های شهدای پرواز ۶۵۵ و کارکنان فرودگاه بندرعباس در خصوص شهدای ایرباس تهیه و پخش می شود.
بمناسبت ۱۲ تیر سالروز سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکا در سال ۶۷ ویژه برنامه ” آسمان سرخ ” در یک قسمت ۱۲۰ دقیقه ای از ساعت ۹صبح بصورت زنده و مستقیم از صدای خلیج فارس پخش می شود.
این برنامه در قالب و ساختار کلامی ، پیامی و آوایی وبا بخش های متنوع و مختلف تهیه و تولید می شود . این برنامه بارویکرد حضور کارشناس حقوقی در خصوص افشای حقوق بشر آمریکایی – ارتباط با محل برگزاری مراسم گلباران شهدای هواپیمایی و پخش گزارش از خانواده شهدای هواپیمایی ۶۵۵ تهیه و پخش خواهد شد.عباس ایرانمنش بندری این برنامه را تهیه و تولید می نماید.
ویژه برنامه پرواز۶۵۵ شبکه استانی سیمای خلیج فارس بمناسبت ۱۲ تیر سالروز گرامیداشت یاد وخاطره ۲۹۰ مسافر بی گناه پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ویژه برنامه تلویزیونی پرواز ۶۵۵ را بر روی آنتن می برد.این ویژه برنامه را وحید مداحی روش تهیه و تولید می نماید .ویژه برنامه بصورت زنده و مستقیم از روی ناو پخش می شود.برنامه با حضور کارشناسان و مهمانان برنامه موضوع تاریخچه بدعهدی دولت آمریکا نسبت به دیگر کشورها از جمله ایران را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
پخش ۸ قسمت مستند تلویزیونی پس از پرواز و مستند پرواز روز یکشنبه با موضوع حادثه سرنگونی هواپیمایی مسافربری و نیز پخش دومورد نماهنگ پرواز ۶۵۵ و مدال سیاه با موضوع حادثه ۱۲ تیر از دیگر برنامه های شبکه استانی سیمای خلیج فارس برای ایام ۱۲ تیر است.
تهیه گزارش تلویزیونی و رادیویی ویژه اخبار سراسری و پخش محلی – پوشش برنامه های گرامیداشت سالروز حادثه ۱۲ تیر در شهرستانهای استان هرمزگان –و انتشار در سایت و کانال خبرگزاری صداوسیما از جمله اقدامات حوزه معاونت خبر در خصوص گرامیداشت ۱۲ تیر است .
تولید یک مورد انیمیشن و یک مورد موشن گرافیک و باز تولید محتوای سیما و خبرو نیز پوشش اخبار در مورد مراسم گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵ از برنامه های معاونت فضای مجازی رسانه استانی در خصوص ۱۲ تیر بوده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها