افزونه جلالی را نصب کنید.

توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان به مردم برای مصرف بهینه آب

  • کد خبر : 15335
  • 13 تیر 1402 - 12:49
توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان به مردم برای مصرف بهینه آب
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس بر لزوم مصرف بهینه آب توسط مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به وضعیت آب استان تصریح کرد: هرمزگان با محدودیت منابع آب روبروست و ضروری است تا مردم در مصرف آب نهایت صرفه جویی را انجام دهند.
وی گفت: مصرف بهینه باعث خواهد شد تا نگرانی در این خصوص بویژه در فصل تابستان نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در دیداری که به مناسبت هفته صرفه جویی با نماینده ولی فقیه در هرمزگان داشت، مدیریت مصرف بویژه در فصل تابستان را حیاتی دانست که همه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
عبدالحمید حمزه پور در این دیدار که مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای هرمزگان نیز حضور داشت به وضعیت منابع آبی هرمزگان اشاره کرد و افزود: استان هرمزگان از جمله استان هایی که طی یک سال گذشته، کم ترین بارش را داشته و در زمره مناطق خشک است که منابع زیر زمینی آن کفاف تامین آب شرب مشترکین را نمی دهد.
به گفته وی، به دلیل خشکسالی و کمبود منابع تامین آب، ۲۵۰ روستا دچار تنش آبی هستند و منابعی برای تامین آب ندارند که از طریق آبرسانی سیار نیاز آنها تامین می شود.
حمزه پور، تنها راه تامین نیاز آبی مردم هرمزگان را به دلیل همجواری با ساحل را، استفاده از ظرفیت آب شیرین کن ها دانست و گفت: در حال حاضر ۴۳ ظرفیت شیرین سازی در استان هرمزگان در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تامین آب شرب مناطق مختلف استان فعال هستند.
مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: روند توسعه آب شیرین کن ها در استان ادامه دارد و با وارد مدار شدن این ظرفیت ها شاهد پایداری آب شرب در مناطق مورد هدف خواهد شد.
وی در عین حال به گران بودن هزینه شیرین سازی آب، اشاره کرد و گفت: آب های تولیدی آب شیرین کن ها با قیمت بالایی از بخش خصوصی خریداری و دولت با تخصیص یارانه آن را تحویل مشترکین می دهد. از این رو می طلبد در مصرف بهینه آب توجه جدی کرد و هر نفر به نوبه خود مروج آب شود و برای مصرف آن حساسیت به خرج دهد.
حمزه پور با بیان اینکه آبفا با توجه به آمار جمعیتی هر شهر و روستا نیاز آبی آنها را تامین می کند، گفت: متاسفانه در برخی مواقع شاهد استفاده آب شرب برای مصارف غیر شرب و بهداشتی هستیم و از این آب برای درختکاری استفاده می شود که همین موضوع باعث شده تا ضمن به هم خوردن سرانه پیش بینی شده، برخی شهروندان از آب شرب و بهداشتی خود به دلیل عدم رعایت عده ای دیگر محروم شوند و این روند باید اصلاح شود.
وی اقدامات ترویجی در این خصوص را تاثیرگذار دانست و گفت: روحانیون و ائمه جمعه در این خصوص می توانند در کنار آبفا شرایط حاکم بر منابع آبی و مصرف را برای مشترکین روشن تر کنند که امیدواریم با تعاملاتی که وجود دارد این مهم محقق شود.
مدیرعامل آبفا همچنین با اشاره به ظرفیت آب های سطحی در شرق هرمزگان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت ها مورد توجه قرار گرفته و پیش بینی لازم برای استفاده از این منابع برای شرب شده است که بزودی غرب جاسک نیز از این ظرفیت بهره مند خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها