افزونه جلالی را نصب کنید.

سهمیه تسهیلات ۲۰ میلیونی بازنشستگان هرمزگان ناکافی است

  • کد خبر : 15340
  • 13 تیر 1402 - 14:05
سهمیه تسهیلات ۲۰ میلیونی بازنشستگان هرمزگان ناکافی است
رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: سهمیه تسهیلات 20 میلیونی بازنشستگان هرمزگان ناکافی است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایلنا ارسلان حیدری سراحی با انتقاد از تعداد سهمیه تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: بیش از ۵۶۷۰۰ بازنشسته داریم و انتظار می‌رفت سهمیه درنظر گرفته شده برای بازنشستگان تامین اجتماعی هرمزگان پاسخگوی درخواست‌ها باشد. سهمیه درنظر گرفته شده، کمتر از یک درصد به عبارت روشن تر ۸ دهم جمعیت بازنشستگان است. طبیعتاً سهمیه‌ای که برای بازنشستگان این استان اختصاص داده شده بسیار اندک است و تناسبی با میزان تقاضا ندارد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هرمزگان با گلایه از مدیران مربوط استانی افزود: پیگیری‌ها جهت افزایش سهمیه از طریق بانک رفاه استان هرمزگان انجام شده اما آن‌ها هم با ما هم عقیده هستند که سهمیه در نظر گرفته شده، با میزان تقاضا و جمعیت بازنشستگان همخوانی ندارد. طبیعتاً انتظار این بود که مدیران استانی (تعاون و تأمین اجتماعی) رایزنی‌های لازم با مدیران ارشد جهت افزایش سهمیه را صورت می‌دادند.

حیدری سراحی با اشاره به سهمیه تسهیلات در نظر گرفته شده، تصریح کرد: ۴۲۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیونی برای هرمزگان در نظر گرفته شده که با توجه به جمعیت بازنشستگان ساکن در بندرعباس و سایر شهرستان‌های استان، نسبت به پرداخت آن اقدام می‌شود.

وی با قدردانی از افزایش میزان تسهیلات خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی دامن‌گیر مردم به ویژه بازنشستگان شده و اقدام سازمان تأمین اجتماعی در افزایش تسهیلات قرض الحسنه از ۱۲ به ۲۰ میلیون تومان ستودنی است. این افزایش از ابتدای امسال اعمال گردید. وام قرض‌ الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هرمزگان در تشریح شرایط دریافت این تسهیلات گفت: ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان از شنبه ۲۷ خرداد تا ۳۱ خرداد ادامه داشت که در همین مدت تقریبا ۵۰۰۰ نفر متقاضی داشتیم. ضمن اینکه شرایطی از جمله مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال گذشته، و داشتن سن بین ۱۸ تا ۷۷ سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی الزامی است. در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌ بگیر واریز می‌شود.

وی ادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات دو ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد است.

وی افزود: این تسهیلات براساس توافق سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران، به ضامن نیاز ندارد و اگر متقاضی شرایط لازم را داشته باشد با پیامک اطلاع رسانی شده و مبلغ تسهیلات به حسابشان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: بنا به گفته متولیان سازمان تامین اجتماعی گویا ۴۰ هزار فقره تسهیلات در این مرحله پرداخت می‌شود که میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای  استان هرمزگان  نه با جمعیت متقاضی و نه با جمعیت بازنشستگان همخوانی ندارد.

امیدواریم در مرحله دوم که ثبت نام  از اواخر تیرماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود، سهمیه این استان افزایش یابد.

حیدری سراحی از سازمان تامین اجتماعی خواست با توجه به وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات در هرمزگان نسبت به افزایش تعداد تسهیلات به منظور بهره گیری بازنشستگان تأمین اجتماعی از آن ، همراهی لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها