افزونه جلالی را نصب کنید.

فرسودگی شدید ناوگان آمبولانس اورژانس هرمزگان

  • کد خبر : 15326
  • 13 تیر 1402 - 12:44
فرسودگی شدید ناوگان آمبولانس اورژانس هرمزگان
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه هرمزگان از فرسوده بودن ناوگان آمبولانسی اورژانس 115 در کل استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، محمود حسین پور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدریت حوادث دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: بیش از سه دهه از تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در این استان می گذرد و در این مدت خدمات ارزنده ای به مردم این خطه ارائه شده است.

حسین پور ابراز داشت: انجام ۱۷۴۷۸ ماموریت اورژانسی اعم از امداد رسانی به مصدومین ترافیکی، اورژانس های قلبی و تنفسی طی سه ماه اول سال جاری، گواهی است، مبرهن، بر جایگاه مهم این بخش از حوزه بهداشت و درمان در ارتقاء سطح سلامت مردم جامعه.

وی افزود: به رغم توسعه چشمگیر پایگاه های اورژانس ۱۱۵، در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی به ویژه طی چهار سال اخیر، متاسفانه از سال ۹۶ تا کنون به دلیل تحریم های ظالمانه غرب، آمبولانس جدیدی به ناوگان عملیاتی اورژانس کشور و همچنین اورژانس ۱۱۵ استان هرمزگان اضافه نشده است و بیش از ۱۴ سال از عمر آمبولانس های این مرکز می گذرد. این در حالیست که میانگین عمر مفید آمبولانس در کل دنیا حدود ۵ سال می باشد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدریت حوادث دانشگاه هرمزگان عنوان کرد: با هدف استفاده بهینه از منابع موجود، آمبولانس های موجود، چندین دوره تعمییرات اساسی شده اند؛ اما متاسفانه بالا بودن عمر آمبولانس ها، عدم سازگاری با شرایط جوی استان و همچنین عدم سازگاری موتور آمبولانس با سوخت های موجود؛ باعث شده که تعمییرات اثر بخش نباشد.

حسین پور گفت: از سوی بر اساس برنامه ششم  توسعه، باید ۲۰ پایگاه جدید شهری و جاده ای در استان ایجاد شود، افزایش روز افزون درخواست مردم استان جهت استفاده از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، حادثه خیر بودن این استان و لزوم آمادگی همیشگی اورژانس ۱۱۵جهت ارائه خدمات در مواقع بحران، همگی، لزوم تامین آمبولانس های جدید را ایجاب می کند.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، که مسئله سلامت را جزو مسائل درجه یک هر کشوری دانسته و مجاهدت در راه توسعه و گسترش آن را از جمله واجب ترین مجاهدتها می دانند، افزود: اورژانس هرمزگان جهت حفظ توان عملیاتی خود و استمرار ارائه خدمات در زمان بروز بحران های احتمالی، به حداقل ۴۰ دستگاه آمبولانس شاسی بلند نیاز دارد و با توجه به محدود بودن منابع مرکز اورژانس، تامین این تعداد آمبولانس توسط این مرکز تقریبا غیر ممکن بوده و این مهم، مساعدت خیرین حوزه سلامت، صنایع مادر و مناطق آزاد استان  را می طلبد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها