افزونه جلالی را نصب کنید.

محل شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج فارس گلباران شد

  • کد خبر : 15323
  • 13 تیر 1402 - 12:42
محل شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج فارس گلباران شد
محل سقوط پرواز ٦٥٥ که توسط ناو وینسنس آمریکای جنایتکار مورد هدف قرار گرفت، با حضور خانواده‌های این شهدا و نیز واحدهای مختلفی از یگان‌های نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی گلباران شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، در سی و پنجمین سالگرد جنایت آمریکا در شلیک به هواپیمای مسافربری پرواز ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران، دهها تن از خانواده‌های ۲۹۰ مسافر شهید این پرواز، صبح امروز با همراهی شناورهای موشک انداز و راکت انداز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز یگان‌هایی از بسیج مردمی، محل سقوط این هواپیما در آبهای خلیج فارس و در محدوده آبهای جزیره هنگام را گلباران کردند.

۱۲ تیر ۱۳۶۷ ناو وینسنس با سر فرماندهی ویلیام راجرز فاجعه بزرگی در شلیک به سوی پرواز مسافربری ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس رقم زد و ۲۹۰ خدمه و مسافر این پرواز از جمله ۵۷ کودک را به کام مرگ کشید.

پیکر ۱۰۰ تن از این شهدا با وجود ۵۷ روز تجسس دریایی هرگز پیدا نشد.

خانواده شهدای این پرواز که نمود عینی جنایت مستقیم آمریکای جهانخوار بر علیه ملت مظلوم ایران هستند، امروز در ویژه برنامه‌ای، آبهای منطقه سقوط این هواپیما را گلباران کردند.

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور نیز که به عنوان میهمان ویژه این مراسم حضور یافته در سخنانی با اشاره به پوچ بودن شعار حقوق بشر آمریکایی، این شعار را ابزاری برای حمله به ملت ها و تضییع حقوق آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: تاریخ مملو از جنایاتی است که مدعیان حقوق بشر بر علیه ملت های مختلف دنیا روا داشته و با ابزارهای رسانه ای شان سعی در وارونه جلوه دادن مسائل مختلف دارند.

وی تأکید کرد: جنایات آمریکایی ها هرگز سبب متوقف شدن ملت ایران نشده و این ملت پوینده تر و بالنده تر از هر زمان دیگری به پیش می رود و ضرورت دارد تا این جنایات مستکبران عالم در حق ملت ایران را به خوبی به نسل جدید جامعه منتقل کنیم تا آنان نیز متوجه عمق شقاوت دشمنان و پوشالی بودن شعارهای آنان شوند.

حسینی، توهم وجود هواپیمای اف ۱۴ در آسمان منطقه و یا بهانه سازی در حمله به این هواپیمای مسافربری را بازی رسانه ای آنان خواند و تأکید کرد: کودکان زیر دو سال بسیاری در این پرواز بودند و این جنایت نشان داد که آنان از هیچ جنایتی پروا ندارند و نمونه دیگر آن را در بمباران هیروشیما و ناکازاکی دیدیم که برای پیروزی در جنگ، چه جنایت بزرگی را رقم زدند و همان ها مدعی حقوق بشر هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور به همت بلند رزمندگان و دلاوران نیروهای مسلح کشورمان در مجهز شدن خودباورانه به سلاح های روز نیز اشاره و سرنگون ساختن هواپیمای جاسوسی آنان را نشانه اوج اقتدار امروز ایران اسلامی برشمرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها