به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر غلامرضا حسنزاده در نشست با اعضای هیئتعلمی دانشگاه علومپزشکی هرمزگان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان، دانشکدهها باید ماموریت محور شوند و رسالت اجتماعی خود را ایفاء کنند.
وی گفت: رویکرد اعضای هیئتعلمی باید در مسیر توسعه، رشد آموزش و ارتقاء جایگاه دانشگاه قرار گیرد و افراد نسبت به سازمان خود تعهد، تعلق خاطر و احساس مسئولیت داشته باشند.
دکتر حسنزاده با بیان اینکه برخی بوردها تمایل به تشکیل گروههای جداگانه دارند، افزود: منابع و تجهیزات باید به صورت مشترک در گروه های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.
وی در مورد بازنگری آیین نامه برنامههای آموزشی اظهار کرد: توجه به جایگاه شغلی فارغالتحصیلان، کسب مهارتها و نقش افراد در جامعه حائز اهمیت است، بنابراین کارگروههای ذیربط در اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری آموزش پزشکی باید در تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی مشارکت و اظهار نظر کنند.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تصریح کرد: راهاندازی رشتههای علوم پزشکی بر حسب نیاز مناطق و کاربرد آنها در جامعه اجرایی میشود.
وی با اشاره به اینکه پاسخگویی اجتماعی، یکی از شاخص های ارتقاء اعضای هیئت علمی محسوب می شود، افزود: آموزش باید در عرصه باشد و دانشکده ها بر اساس حوزه کاری خود نسبت به حل مشکلات نظام سلامت تلاش کنند.
دکتر حسنزاده با تاکید بر انجام پژوهش های کابردی و حرکت به سمت کارآفرینی، گفت: آموزش باید پویا، تقاضا محور و مستقیم باشد ودانشگاه ها با استفاده بهینه از امکانات موجود برای افزایش بهره وری گام بردارند.