افزونه جلالی را نصب کنید.

ایجاد روستا بازار برای کمک به اشتغال پایدار در هرمزگان موثر است

  • کد خبر : 15506
  • 16 تیر 1402 - 17:40
ایجاد روستا بازار برای کمک به اشتغال پایدار در هرمزگان موثر است
مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان گفت: ایجاد روستا بازار برای کمک به اشتغال و رونق تولید و همچنین ارتقا سطح توانمندی تشکل ها و افزایش قدرت خرید مردم در استان هرمزگان موثر است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از رو‌ابط عمومی اداره تعاون روستایی هرمزگان، عیسی برخورداری در اولین جلسه شورای اداری که به میزبانی اتحادیه شرکت تعاونی روستایی شهرستان حاجی آباد و با حضور روسای ادارات و مدیران عامل اتحادیه شهرستان ها برگزار شد، اظهار داشت: حضور شبکه تعاونی روستایی با نظارت سازمان تعاون روستایی در بازار خرید و فروش انواع محصولات کشاورزی در قالب خرید‌های تضمینی و ساماندهی فروشگاهها، امری لازم و ضروری است.

وی در این جلسه با اشاره به جایگاه شبکه تعاون روستایی در تمام مراحل زنجیره ارزش تولید افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار فروشگاه ها و شرکت های تعاونی بخش روستایی می توانند بصورت متمرکز و هماهنگ با اتحادیه ها در راستای توزیع و عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازار وارد عمل شوند.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان ضمن تاکید به همکاران شهرستان ها در راستای تجهیز فروشگاه ها بیان داشت: با تکمیل و تجهیز فروشگاه ها و توزیع شبکه ایی در تعاون روستایی می توان از ظرفیت این فروشگاه ها و شرکت های تعاونی در توزیع کالاهای اساسی نظیر برنج و روغن و… استفاده کرد.

برخورداری همچنین نسبت به جمع آوری اطلاعات تکمیلی فروشگاه ها و جایگاه های عرضه و توزیع سوخت تا قبل از بروز مشکل تاکید کرد.

وی ابراز داشت: اتحادیه های تعاون روستایی باید با مشارکت و تعامل یکدیگر در راستای بسته بندی و فروش محصولات اقدام کنند.

به گفته وی، براساس این گزارش مهمترین اقدامات انجام شده توسط اتحادیه تعاون روستایی استان شامل خرید و فروش نهاده های کشاورزی، راه اندازی فروشگاه هایپرمارکت خلیج فارس و راه اندازی روستا بازار در ‌۳ نقطه از استان است.

عباسپور رئیس اداره حاجی آباد نیز در این نشست با اشاره به برخی از فعالیت های این شبکه اظهار کرد: ۵۷۰ تن بوجاری گندم، اجاره اراضی کشاورزی مرکز تحقیقات، تبدیل انبارها به سردخانه، راه اندازی تعاونی تولید سرچاهان، ساخت مرکز خرید گندم در گهکم، تجهیز مرکز خرید شمیل و راه اندازی مغازه های گهکم بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره تعاون روستایی شهرستان حاجی آباد است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها