افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید معاونت آبخیزداری از پروژه پخش سیلاب تیغ سیاه در میناب

  • کد خبر : 15792
  • 25 تیر 1402 - 8:16
بازدید معاونت آبخیزداری از پروژه پخش سیلاب تیغ سیاه در میناب
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از بازدید پور بلیغی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از پروژه پخش سیلاب و کنترل رسوب حوزه تیغ سیاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، خسرو بهرامی نژاد گفت: با توجه به  درخواست های متعدد مردم و مستعد بودن حوزه های آبخیز شهرستان جهت اجرای عملیات آبخیزداری و عدم تخصیص اعتبارات جهت نگهداری و ترمیم و مرمت سازه های موجود به دلیل خسارات وارده از طرف سیل با توجه به وجود هرز آبها ، رواناب ها و سیلاب های سالیانه ناشی از بارندگی های کم و با شدت زیاد، اجرای عملیات آبخیزداری در جهت مهار سیلاب های می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

بهرامی نژاد افزود: این  پروژه از محل اعتبارات استانی با اعتباری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در منطقه هشتبندی  و در فاصله ۷۰ کیلومتری از مرکز شهرستان میناب  با ۹۶۵۰ هکتار حوزه آبخیز در حال اجراء می باشد.

وی هدف از اجرای این پروژه را کنترل و بهره برداری از سیلاب ها، حفظ منابع آب و خاک، تقویت سفره های زیرزمینی و چاه های کشاورزی  پایین دست، تقویت منابع آب کشاورزان و در نتیجه بهبود معیشت بهره برداران عنوان کرد.

مجید پور بلیغی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در بازدید از پروژه عملیات مرمت سازه پخش سیلاب و کنترل رسوب حوزه آبخیز تیغ سیاه گفت: امسال اولویت ما در آبخیزداری، ترمیم پروژه های سنواتی است.

وی افزود:  با توجه به اینکه دشت هشتبندی بزرگترین قطب کشاورزی شهرستان میناب می باشد و پائین رفتن سطح ایستابی و کاهش شدید آب دهی چاه های پائین دست در اثر بروز خشکسالی های شدید در ۱۰ سال اخیر و برداشت که خود نشان دهنده ضرورت عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز این آبخوان می باشد، در این راستا  انجام عملیات زیر بنائی آبخیزداری برای افزایش دبی حدود ۵۰۰ حلقه چاه در پائین دست که بر روی ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تاثیر گذار بوده موجب طراحی و عملیاتی نمودن این پروژه شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها