افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق در میناب

  • کد خبر : 15810
  • 25 تیر 1402 - 8:28
برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق در میناب
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، خسرو بهرامی نژاد گفت : حریق یکی از حوادثی است که متاسفانه در صورت وقوع، باعث ایجاد صدمات و آسیب های جبران ناپذیر می شود. یکی از مواردی که در زمان وقوع اطفاء حریق از اهمیت بالایی برخوردار است، نحوه مقابله با آن در زمان شروع حریق می باشد. زمانی که حریق به وقوع می پیوندد، در صورتی که نفرات بتوانند در همان ابتدا حریق را خاموش نمایند صدمات و آسیب های وارده بسیار کم می باشد.

وی ضمن بیان اینکه آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع باعث از بین رفتن پوشش علفی، درختان و خاک است، افزود : در اثر آتش سوزی، خاک حاصلخیزی خود را از دست داده و دچار فرسایش و تخریب می شود.

وی افزود: این دوره آموزشی با حضور همیاران محافظ، مجریان و بهره برداران منابع طبیعی و با همکاری کارشناسان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر میناب با محوریت ایمنی در زمان آتش سوزی، پیشگیری و اطفاء حریق و همچنین راهکار های مقابله با آسیب ها و صدمات ناشی از حریق، در محل سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان برگزار شد. 

بهرامی نژاد به اهمیت اشراف داشتن به شرایط اقلیمی منطقه و احداث آتش برها در سطح جنگل اشاره کرد و افزود به جهت سختی امر اطفاء و گستردگی حریق در سطح اراضی جنگلی شرکت دادن جوامع محلی، اهالی منطقه و بهره برداران در اطفاء حریق امری اجتناب ناپذیر و ضروری می باشد.

بهرامی نژاد در پایان با اشاره به اینکه برگزاری این گونه کلاس ها در بین مجریان و بهره برداران باعث بالارفتن سطح دانش و آگاهی آنها در زمینه منابع طبیعی و حفظ انفال عمومی خواهد شد ابراز امیدواری کرد که دوره های آموزشی مذکور هر چه بیشتر و با سطح آموزش بالاتر در سطح شهرستان برگزار گردد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها