افزونه جلالی را نصب کنید.

بانوی ۶۴ ساله هرمزگانی، مرگ را به زندگی پیوند داد

  • کد خبر : 15921
  • 27 تیر 1402 - 16:11
بانوی ۶۴ ساله هرمزگانی، مرگ را به زندگی پیوند داد
رییس اهدا عضو استان، از انجام یک مورد اهدا عضو در بامداد امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر محمود حسین پور در این خصوص گفت: گلشن فرهنگ پور، بانوی ۶۴ ساله هرمزگانی، در تایخ ۲۰ تیر ماه با کاهش سطح هوشیاری به دنبال سکته مغزی، به بیمارستان شهید محمدی مراجعه و در بدو ورود تحت مراقبت های ویژه قرار میگیرد که با توجه به سی تی اسکن انجام شده از مغز وی، مشخص شد که بیمار دچار خونریزی وسیع مغزی شده و متاسفانه به رغم تلاش های زیاد و انجام مراقبت های درمانی لازم، سلول های مغزی بیمار دچار آسیب گسترده و در نهایت مرگ مغزی این بانوی جان آفرین در تاریخ ۲۴ تیر ماه توسط چهار پزشک متخصص داخلی و جراحی مغز و اعصاب، داخلی، بیهوشی و پزشکی قانونی تایید میگردد.

دکتر حسین پور در ادامه افزود: بعد از تایید اولیه مرگ مغزی و رضایت خانواده ایثارگر این بانوی جان آفرین برای اهدا عضو، با مرکز پیوند جنوب کشور، جهت اعزام جراح پیوند از شیراز هماهنگ شد و شب گذشته طی عمل هاروست، کبد این بانوی جان آفرین برداشت و برای پیوند به بیمار نیازمند عضو پیوندی، به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز منتقل گردید.

رییس واحد اهدا عضو ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر فرهنگ پور، جهت انجام این کار خداپسندانه و طلب آمرزش برای مرحومه مغفوره، گفت: این سومین اهدا عضو انجام شده طی سال جاری می باشد.

وی در ادامه، در تشریح فرآیند اهدا عضو افزود: رده سنی مناسب برای اهدا عضو از زیر یک سال تا بالای ۸۰ سالگی می باشد. بعد از تایید اولیه مرگ مغزی و رضایت خانواده برای اهدا عضو، یک سری آزمایشات تخصصی برای تعیین سلامت اعضا، انجام می شود که در نهایت، نتیجه این آزمایشات مشخص می کند که اعضاء از سلامت کافی برای پیوند شدن برخوردار هستند یا خیر.

دکتر حسین پور در خصوص نحوه تخصیص اعضاء نیز گفت: فاکتورهای زیادی هستند که در نهایت تعیین می کنند عضو برداشت شده به چه کسی پیوند شود. نوع گروه خونی، سن دهنده و گیرنده عضو، وزن دهنده و گیرنده عضو، تطابق اندازه عضو پیوندی، وخامت حال افراد لیست انتظار از جمله عوامل تعیین کننده می باشند.

بیماران هرمزگانی که در لیست انتظار عضو پیوندی هستند؛ چنانچه، از نظر موارد فوق الذکر با دهنده عضو همخوانی داشته باشند؛ در اولویت دریافت عضو خواهند بود. در غیر این صورت، اعضا به بیماری پیوند میشود که، علاوه بر تطابق موارد بالا، در صدر لیست انتظار قرار داشته باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها