افزونه جلالی را نصب کنید.
برنامه های محرم

 شبکه استانی صداوسیمای خلیج فارس

  • کد خبر : 15958
  • 27 تیر 1402 - 17:46
 شبکه استانی صداوسیمای خلیج فارس
رسانه استانی برای محرم امسال درراستای گسترش فرهنگ حسینی وعاشورایی ومعرفی قیام حسینی ونقش عاشورادرتحکیم جامعه برنامه های متنوعی رادرنظر گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، این برنامه ها با توجه به اهمیت واقعه عاشورا و ماه محرم تدارک دیده شده است که   از اول محرم برروی آنتن صداوسیمای خلیج فارس خواهند رفت.

شبکه استانی سیمای خلیج فارس ویژه برنامه آیین عاشقی درسیزده قسمت ۶۰دقیقه ای به تهیه کنندگی وحید رضا مداحی روش تدارک دیده است  که به موضوع محرم وپخش عزاداری محلی ودعوت از هیات های مذهبی شهرستان واستان دربرنامه می پردازد.آیین عاشقی عنوان ویژه برنامه ای است که در آن به قیام امام حسین (ع) در رابر ظلم و جور زمان و تاثیرات آن خواهد پرداخت . این برنامه گفتگو محوردر برگیرنده  بخش های مختلف و متنوع از جمله : نیایش – قاب عاشقی – شور عاشورایی – با من حرف بزن – آوای عاشقی – رسم دلدادگی – شعر خوانی – نواهای فولکور و چاووش خوانی و گزارش تشکیل شده است.این برنامه باشروع ماه محرم الحرام هرشب ساعت ۲۱ تقدیم محبان و عاشقان اهل البیت می شود.

عزاداری محرم: دیگر ویژه برنامه سیمای خلیج فارس در سیزده قسمت ۵۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی اسحق آزادبخش است . این ویژه برنامه تمامی مراسم های عزاداری در سطح استان از شهرستان میناب گرفته تا رودان ، سندرک ، بندرلنگه ، هرمز و زیارت علی و شهرستان حاجی آباد که شامل مراسم پنجم محرم است و علم گردانی و سینه زنی مردم این شهرستان در تاسوعا و عاشورا و شام غریبان را پوشش می دهد .با اعزام گروه پرتابل به منبرهای بندرعباس و شهرستانهای استان پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورا و .. ضبط و پخش می شود.

شبکه استانی صدای خلیج فارس نیزبرای ایام محرم امسال برنامه های متنوعی درنظرگرفته که تقدیم مخاطبان رادیوخلیج فارس خواهدشد وشامل:ویژه برنامه ترکیبی نمایشی عشق وعطش در قالب ویژه برنامه ۷۵ دقیقه ای تاپایان روزسیزدهم محرم  به مساله قیام امام حسین (ع)             می پردازد.ارتباط زنده با شبکه ها و گروه برنامه ساز – سخنرانی – مصاحبه – گزارش – پخش مداحی – معرفی هیات های مذهبی – بررسی نامگذاری شب های ماه محرم توسط کارشناسان مذهبی- گزارش ازشهرستانهای استان و پرداختن به مقوله امربه معروف ونهی ازمنکر ازبخش های این برنامه است.این برنامه را منیژه فدایی تهیه می کند.

ویژه برنامه نغمه های عاشوراییدر۱۳قسمت ۲۵دقیقه ای درایام محرم دیگر برنامه صدای خلیج فارس است که با رویکرد پخش مداحی های استان به تهیه کنندگی شیما خاندل تهیه و پخش می شود.

شیرخوارگان حسینی : رادیو استانی مراسم شیرخوارگان حسینی در شهر بندرعباس را بصورت زنده و مستقیم پوشش می دهد و این مراسم را بصورت کامل و مستقیم تقدیم مخاطبان می کند . برنامه در قالب یک قسمت ۱۲۰ دقیقه ای توسط مریم آبسیه تهیه و پخش خواهد شد.

علمدار : دیگر ویژه برنامه  محرم رادیو خلیج فارس به تهیه کنندگی مریم آبسیه است که در یک قسمت ۱۲۰ دقیقه ای ویژه روز تاسوعا درنظر گرفته شده است که شامل : گفتار- گوینده – کارشناس مذهبی – بسته های صوتی – مداحی وسینه زنی – معرفی کتاب  وپخش عزاداری ازشهرهای مختلف استان است .علمدار به پوشش مراسم تاسوعای حسینی در استان هرمزگان می پردازد.

نماز عشق : ویژه برنامه روز عاشورای  صدای خلیج فارس به تهیه کنندگی مریم آبسیه  است که دریک قسمت ۱۸۰ دقیقه ای در نظر گرفته شده است  که دربرگیرنده بخش های متنوع از جمله : آرم – گزارش ازمراسم روز عاشورا – موسیقی بی کلام وبا کلام –کارشناس مذهبی درخصوص وقایع روز عاشورا –  وسینه زنی در روز عاشورا می باشد.

شب های محرم : امیر ارسلان خوبیاری ویژه برنامه شب های محرم در ۱۳ قسمت ۶۰ دقیقه ای  تهیه کرده است که با محوریت فرهنگ عاشورایی استان هرمزگان تقدیم مخاطبان رادیو خلیج فارس می شود این برنامه شبانه شامل : مداحی – مباحث کارشناسی – تعزیه خوانی – سینه زنی و … است .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=15958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها