افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

آغاز تعمیرات اسکله شناور جزیره لاوان در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 16283
  • 06 مرداد 1402 - 3:18
آغاز تعمیرات اسکله شناور جزیره لاوان در بندر شهید رجایی
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اسکله فلزی شناور جزیره لاوان به منظور انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی و بهینه‌سازی به بندر شهید رجایی منتقل شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “فریدون پیشدار” اظهار داشت: عملیات خزه تراشی بدنه زیرآبی اسکله فلزی سه بدنه شناور جزیره لاوان که برای تعمیرات اساسی و زیرآبی به بندر شهید رجایی منتقل شده بود، آغاز شد. 

  وی ادامه داد: این اسکله فلزی شناور بعد از اتمام تعمیرات و نوسازی کامل به بندر سیریک منتقل و نصب می‌شود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده تعمیرات این اسکله سه بدنه مجزا را شامل خزه تراشی بدنه زیر آبی، شستشوی بدنه زیرآبی و روآبی گربت بلاست کل سطوح زیرآبی و روآبی ضخامت‌سنجی و تعویض ورق و تعویض زینک آندهای حفاظت کاتدی و تقویت سازه فولادی عنوان کرد.

 پیشدار از دیگر اقدامات معاونت فنی و نگهداری به انتقال اسکله فلزی شناور از بندر شهید باهنر به بندرگاه سیریک اشاره کرد و افزود:در راستای توسعه زیر ساخت‌های بندرگاه سیریک وطی  هماهنگی لازم با مدیران بنادر شرق استان اسکله یادشده در این بندرگاه مستقرخواهد شد .

   وی طول این اسکله فلزی را ۲۰ متر با هشت متر عرض و ۲٫۷ متر ارتفاع اعلام کرد که امکان پهلوگیری انواع شناور از جمله یدک کش آتشخوار را دارا می‌باشد.  معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بعد از احداث فونداسیون بتنی و ساخت پل دسترسی، بهره‌برداری از این اسکله در بندرگاه سیریک امکان‌پذیر خواهد شد که سهم قابل توجهی در پذیرش شناورها بیشتر وارتقا نرم عملیاتی بندر خواهد داشت

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=16283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها