افزونه جلالی را نصب کنید.
امام جمعه موقت بندرعباس در اجتماع دلدادگان حسینی بندر شهید رجایی:

عاشورا نماد از خودگذشتگی است

  • کد خبر : 16295
  • 06 مرداد 1402 - 3:25
عاشورا نماد از خودگذشتگی است
امام جمعه موقت بندرعباس گفت: عاشورا نماد از خودگذشتگی است و این نمادها و شعائر دینی باید در قالب برنامه‌های مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی تا قیامت حفظ شود.

 به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “حجت‌الاسلام عطالله میرزاده” روز سه‌شنبه در اجتماع بزرگ دلدادگان حسینی بندر شهید رجایی که به رسم سنت هرساله جامعه دریایی و بندری این استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: نمادهای عاشورا باید در جامعه ترویج و حفظ شود.

 وی افزود: امام حسین(ع) برای بقای اسلام تمام استطاعت خود را به میدان آورد و در راه رضای خدا قیام کرد و بهترین عزیزانش را فدا کرد.

 امام جمعه موقت بندرعباس ادامه داد: این از خودگذشتگی‌ها باید در قالب موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به درستی در جامعه پیاده و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

 حجت‌الاسلام میرزاده همچنین با اشاره به تشویق براندازها در رسانه‌های معاند با عنوان«سیاه نپوشید و نذری محرم نخورید» در ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) گفت: پوشش سیاه در فرهنگ شیعه، اقتداء‌ به عمل خود اهل بیت (ع) و یک نوع اظهار محبت به اهل بیت (ع) است.

 وی گفت: دین اسلام مدیون قیام امام حسین(ع) و ما نیز مدیون ازخودگذشتگی‌های امام حسین(ع) و خون شهدای دشت نینواست بنابراین با این حرف‌های تمسخرآمیز براندازان نباید دلسرد و دلخور شد.

 امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه یکی از اصول دین که امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن آن جان خود و خانواده‌اش را در کربلا فدا کرد برپایی نماز است؛ اضافه کرد: بندر شهید رجایی به نام یک رییس جمهور نامگذاری شده که یکی از ویژگی‌های بسیار مهم وی اقامه نماز اول وقت بود ما نیز باید خود را مقید به نماز که امام حسین(ع) جانش را برای آن فدا کرد، بدانیم.

 گفتنی است؛ اجتماع بزرگ دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) جامعه دریایی و بندری استان هرمزگان برابر با هفتم محرم الحرام ۱۴۴۵ با طنین آوای سنتی سنج و دمام، مداحی ذاکر اهل بیت(ع)، سینه‌زنی و اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد پیامبراعظم(ع) منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همراه بود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=16295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها