افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

مطالعات و اجرای دیوار ساحلی روستای نخیلو در دستورکار نفت فلات قاره قرار گرفت

  • کد خبر : 16301
  • 06 مرداد 1402 - 3:30
مطالعات و اجرای دیوار ساحلی روستای نخیلو در دستورکار نفت فلات قاره قرار گرفت
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انجام مطالعات، طراحی، اخذ مجوز ساخت و اجرای دیوار حفاظت ساحلی روستای نخیلو در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “حمید کمالی” در بیست و پنجمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل با دستورکار بررسی فرسایش و پیشروی آب دریا به سمت روستای نخیلو ناشی از ساخت بندر نخیلو اظهار کرد: بندر نخیلو در قالب یک بندر پشتیبان برای جزیره لاوان تعریف و طراحی شده است.

وی لزوم دریافت مجوز بهره‌برداری بندر نخیلو را در راستای اجرای قوانین موجود را یادآور شد و ادامه داد: این بندر از میادین نفتی جزیره لاوان پشتیبانی می‌کند.

کمالی یادآور شد: طرح مطالعاتی برای ایجاد دیوار حفاظت ساحلی روستای نخیلو در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط شرکت نفت فلات قاره ایران تهیه و به همراه دیگر مدارک و مستندات به منظور ارائه در کمیته صدور مجوزهای سازه‌ها و تاسیسات دریایی باید در سامانه صدور مجوزها بارگذاری شود.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه مسوولیت‌های اجتماعی و رونق معیشت ساحل نشینان به ویژه در روستاها بیان کرد: در حوزه رفت و آمد شناورها در این بندر نیز اداره کل بنادر و دریانوردی استان با شرکت نفت فلات قاره ایران همکاری خواهد داشت تا با یک ریسک هوشمندانه این کار دنبال شود.

شایان ذکر است؛ بندرگاه نخیلو در ۱۹۰ کیلومتری شهرستان بندرلنگه و در ۱۵ کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار گرفته است.

این بندرگاه دارای دو شاخه موج شکن و یک حوضچه آرامش است و عملیات پشتیبانی مربوط به تاسیسات شرکت نفت فلات قاره واقع در جزیره لاوان را انجام می‌دهد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=16301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها