افزونه جلالی را نصب کنید.

کاهش ۲۵درصدی موارد ابتلا به تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته 

  • کد خبر : 16347
  • 08 مرداد 1402 - 22:20
کاهش ۲۵درصدی موارد ابتلا به تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : در استان هرمزگان 60نفر مشکوک از نظر ابتلای به بیماری تب کریمه کنگو با توجه به علایم اعلام شده در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند که پس از بررسی از این 60 مورد، جواب آزمایش 10مورد مثبت قطعی اعلام شد که خدمات مورد نیاز در بیمارستان را دریافت نمودند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر عبدالجبار ذاکری با بیان مواردی مانند راه اندازی آزمایشگاه تشخیص تب کریمه کنگو برای اولین بار در استان که در حال حاضر، این آزمایشگاه بعنوان آزمایشگاه قطب کشور ویک آزمایشگاه موفق شناخته شده است و همچنین تقویت بیماریابی دقیق بدلیل کاهش کرونا، از علت های افزایش شناسایی موارد مثبت کریمه کنگو در سال ۱۴۰۱نسبت به سال گذشته دراستان است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰درصد بیماران شناسایی شده تب کریمه کنگو از استانهای همجوار بوده که دراستان هرمزگان شناسایی و مورد درمان قرار گرفته اند که این نیز یکی دیگر از علت های موارد افزایش مثبت کریمه در استان می باشد.

دکتر ذاکری عنوان کرد: درسال جاری نیز بدلیل اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از بیماری تاکنون کاهش ۲۵ درصدی مواردقطعی نسبت به سال ۱۴۰۱صورت گرفته است .

وی با اشاره به خطرشیوع بیماری تب کریمه کنگو با توجه به گرم شدن هوا گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که در اثر گزش کنه منتقل می شود و تماس با ترشحات بدن ،خون و گوشت دامی که توسط کنه مورد گزش قرار گرفته و یا تماس مستقیم با کنه موجب انتقال بیماری می شود.

دکتر ذاکری به راههای پیشگیری از ابتلا ازاین بیماری که شامل خرید گوشت و فراورده های دامی از محل معتبر و مورد تایید پزشک و ذبح دام در کشتارگاههای بهداشتی، نگهداری گوشت ۲۴ساعت پس از ذبح در یخچال و استفاده وسایل حفاظتی مثل دستکش ،ماسک و چکمه اشاره کرد.

وی بیان کرد : این بیماری پس از یک دوره تب، بدن درد و سردرد و تهوع و استفراغ وارد مرحله خون ریزی می شود که ابتدا با خون ریزی زیر پوستی خفیف شروع شده و بتدریج افزایش پیدا کرده و در کلیه اندام ها و ارگانهای بدن خونریزی رخ می دهد .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=16347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها