افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

بنادر استان باید تولید محور شوند

  • کد خبر : 16863
  • 20 مرداد 1402 - 16:36
بنادر استان باید تولید محور شوند
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تکمیل زنجیره ارزش، فعال‌سازی خوشه‌های تولیدی و خدماتی و توسعه بر اساس تقاضا را سه راهبرد اصلی برای افزایش نقش مردم در اقتصاد دانست و گفت: بنادر استان باید تولید محور شوند تا تاثیر بندری‌بودن در زندگی مردم دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ستاد مردمی‌سازی دولت در هرمزگان با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش دادن به مردم در حوزه‌های مختلف، اظهارداشت: باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم در طول زنجیره‌های ارزش ایفای نقش کنند تا هم زنجیره‌های ارزش تکمیل شود و هم مردم نیز از آثار این مهم برخوردار شوند.

وی افزود: باید یک‌سری نظامات، آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌‌ها تدوین شود تا با استفاده از آن‌ها مردم بتوانند در آن‌ها نقش‌هایی بر عهده بگیرند.

استاندار هرمزگان بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش، فعال‌سازی خوشه‌های تولیدی و خدماتی و توسعه بر اساس تقاضا سه راهبرد اصلی برای افزایش نقش مردم در اقتصاد است.

دوستی ادامه داد: باید نیازهای صنایع شناسایی و بر اساس آن خوشه‌های تولید و خدمات را در استان مبتنی بر نیاز و تقاضا ایجاد کرد به عنوان مثال صنایع استان سالانه حجم بالایی کفش کار نیاز دارند که می‌توان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید کفش به مردم در این حوزه نقش داد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، راه‌اندازی پلتفرم دوخت در استان را جزو طرح‌های موفق استان در مردمی‌سازی اقتصاد دانست و گفت: برای افزایش نقش مردم در اقتصاد باید حتما به سمت استفاده از تجربیات جهانی بروید.

دوستی تاکید کرد: استان سالانه حداقل به یک میلیون جفت دستکش نیاز دارد که متاسفانه بخش عمده‌ی آن از طریق بازار چین تامین می‌شود در حالی که می‌توان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید دستکش جلوی خروج ارز از کشور را گرفت و سود این بازار را نصیب مردم استان کرد.

وی ادامه داد: باید به سمت تولید در بنادر برویم تا اثر بندری‌بودن در زندگی مردم بیش از این دیده شود چرا که متاسفانه در حال حاضر بنادر هرمزگان فقط محلی برای تخلیه و بارگیری هستند و باید این جایگاه ارتقا پیدا کند.

اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=16863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها