افزونه جلالی را نصب کنید.
با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران: استقرار ۳۰۰ سازه زيستگاه مصنوعي به همت دولت مردمي در آبهاي جزيره كيش انجام شد

استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی به همت دولت مردمی در آبهای جزیره کیش

  • کد خبر : 17113
  • 26 مرداد 1402 - 14:19
استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی به همت دولت مردمی در آبهای جزیره کیش
با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و هيات همراه پيرو مصوبات سفر رياست جمهوري با حمايت استانداري هرمزگان و سازمان شيلات ايران ۳۰۰ سازه زيستگاه مصنوعي امروز چهارشنبه 25 مردادماه 1402 در آبهاي جزيره كيش مستقر شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات سازمان شیلات ایران، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این مراسم این سازه ها را دارای نقش بسزایی در یک اکوسیستم خواند و از مزایای آن به  افزایش ذخایر آبزیان،  پناهگاه انواع آبزیان در فصول مختلف سال بخصوص برای آبزیان جوان جهت مصون ماندن از شکار شدن و جریانات شدید جزر و مدی، مشارکت و تشویق صیادان و علاقه مندان در افزایش ذخایر، حراست و حفظ محیط زیست دریایی، جلوگیری از صید غیر مجاز کف زیان، بازسازی محیط زیست و مدیریت توسعه سواحل، کاهش فشار صید بر زیستگاه های طیبعی اشاره کرد.

سید حسین حسینی با اشاره به اینکه تا کنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی پیرو مصوبات ریاست محترم جمهور در استان هرمزگان مستقر شده است گفت: در این مرحله از استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی، ۳۰۰ سازه در مناطق ساحلی جزیره  کیش  استقرار یافت. 

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان نیز افزود:  شناسایی و مکان یابی برای استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در قشم و همچنین شرق استان( جاسک وسیریک) ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه اقدام دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است،  ادامه داد: ایجاد زیستگاه های مصنوعی در آب‌های  هرمزگان یکی از  اقدامات خوب دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است که تداوم این اقدامات را در ساماندهی شناورهای صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و …شاهد هستیم. 

بارانی اذعان داشت :جانمایی استقرار سازه‌ها بر اساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=17113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها