افزونه جلالی را نصب کنید.

توجه به برچسب اصالت کالا هنگام خرید محصولات سلامت محور خارجی ضروری است

  • کد خبر : 17162
  • 27 مرداد 1402 - 14:10
توجه به برچسب اصالت کالا هنگام خرید محصولات سلامت محور خارجی ضروری است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در بازار مصرف استان هرمزگان، انواع کالا و محصولات داخلی و خارجی موجود است که توجه به پروانه ساخت جهت محصولات تولید داخل و برچسب اصالت کالا جهت محصولات خارجی هنگام خرید محصول ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر فلاح با بیان اینکه برچسب اصالت کالا یک برچسب ترکیبی از رنگ سفید و زرد است اظهار داشت: هدف از برچسب اصالت روی کالا نمایش واضح و مختصر اطلاعات محصول مورد نظر و اطمینان شخص مصرف کننده از اصالت کالا و محصولی است که خریداری کرده است.

دکتر فلاح افزود: روی این برچسب اطلاعات مهمی درج شده است از جمله این اطلاعات می توان به شماره سامانه استعلام اصالت، شناسه محصول، کد رهگیری، تاریخ تولید و انقضای محصول، نام تولید کننده، نام وارد کننده و بارکد اصالت اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: بخش بارکد محصول نباید مخدوش شده باشد. این بارکد با یک لایه ی قابل خراشیدن پوشانده شده است تا فردی غیر از شما به آن دسترسی نداشته باشد. این بارکد ۱۶ رقمی است.

دکتر فلاح در خصوص راه های استعلام اصالت کالا اظهار داشت: برای استعلام اصالت کالا از طریق برچسب اصالت سه راه وجود دارد؛ اولین راه استفاده از سیستم بارکدخوان گوشی است. این سیستم بارکد روی برچسب را چک کرده و اصالت محصول را به شما اطلاع می دهد.
راه دوم سامانه پیامکی یا اپراتور تلفنی می باشد. روی برچسب اصالت یک شماره تلفن و یک شماره سامانه پیامکی درج شده است و می توانید کد رقمی پنهان شده در زیر لایه قابل خراشیدن را از طریق تلفن یا پیامک استعلام کنید و آخرین راه مراجعه به آدرس اینترنتی ttac.ir و وارد کردن کدهای درخواستی می باشد.

دکتر فلاح در معرفی سامانه تیتک اظهار داشت: این سامانه در راستای عمل به وظائف و مسئولیتهای قانونی، علمی، فنی و منطقی سازمان غذا و داروی کشور، پاسخگوئی بهینه و اثربخش به مردم، شرکتها و دیگر مسئولان مرتبط با هدف رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور و مبارزه با فرآورده‌های سلامت محور تقلبی بعنوان یکی از مهمترین مخاطرات سلامتی، فعالیت می کند.

وی افزود: توسط این سامانه امکان رهگیری و ردیابی محصولات سلامت‌محور (دارو، مکمل‌های تغذیه ای، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورده‌های طبیعی، گیاهی و سنتی، غذایی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی) در طول زنجیره تامین آن‌ها و امکان کنترل اصالت توسط مردم وجود دارد.
کالاهای وارداتی فاقد برچسب اصالت یعنی از مبادی قانونی وارد کشور نشده و هیچ گونه نظارتی در جهت اطمینان از سلامت کالا بر روی محصول انجام نشده است

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=17162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها