افزونه جلالی را نصب کنید.
وزیر ارشاد: دولت به دنبال ائتلاف‌های مهم جهانی برای بهبود اوضاع مردم است

دولت به دنبال ائتلاف‌های مهم جهانی برای بهبود اوضاع مردم است

  • کد خبر : 17533
  • 03 شهریور 1402 - 17:48
دولت به دنبال ائتلاف‌های مهم جهانی برای بهبود اوضاع مردم است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یادمان نرفته که روز تحویل دولت، برخی از دولتمردان گذشته بیم از پرداخت حقوق ماه جدید را داشتند و حتی آب خوردن مردم را هم به برجام گره می زدند اما این دولت با افتخار کارها را پیش برد و امروز بدنبال ائتلاف های مهم جهانی برای بهبود اوضاع مردم است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در سخنانی در پیش از خطبه های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: اربعین یک حرکت تمدنی است و انقلاب اسلامی ما محصول تاسوعا، عاشورا و اربعین ها است و اربعین کلید واژه پیروزی انقلاب اسلامی در دوران خفقان پهلوی بود و هر جا نام اربعین خیزش و رویش ایجاد کرد.

وی با تصریح بر این که بازخوانی این تحول تاریخی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و به همت شهید بلند آوازه حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا اسلام آمریکایی و اسلام تکفیری که بدنبال نابودی مقاومت منطقه ای بودند، شکست خورده و پرچم اربعین برای همیشه بالا نگهداشتند، عنوان داشت: دهها میلیون انسان عاشق در یک راهپیمایی طولانی گردهم می آیند و حرکت اربعین محدود به عراق و ایران نیست بلکه صدها هزار انسان عاشق از سراسر دنیا حتی از اروپا و آمریکا و آفریقا خودشان را به این راه بهشت می رسانند تا با امام شان دیدار کنند.

وزیر فرهنگ با اشاره به هفته دولت، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای ارزشمند خدمت یاد کرد و گفت: منافقان کوردل با به شهادت رساندن این عزیزان و دیگر خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی بدنبال شکست انقلاب ما بودند اما امروز در چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی، خورشید این انقلاب درخشان تر از هر دوره ای در حال نورافشانی است و دولت مردمی اکنون در حال تلاش برای کاستن از مشکلات و مسائل مردم و نیز بهره گیری از ظرفیت های ملی و بین المللی به منظور بهبود شرایط کشور و زندگی مردم است.

یادمان نرفته کرونا روزی جان ۷۰۰ نفر را می گرفت و برخی فقط امید به غرب داشتند

اسماعیلی به شرایط تحویل دولت سیزدهم اشاره و گفت: در جلسه مدیران دولت دوازدهم در ابتدای این دولت، آنان نگرانی خودشان را حتی از پرداخت حقوق کارمندان در ماه جدید ابراز می کردند و یادمان نرفته که کرونا در این کشور روزی بیش از ۷۰۰ را نفر را قربانی می کرد و نگاه برخی نیز فقط به طرف های غربی بود. این دولت میراث دار مشکلاتی است که حتی حل مشکل آب مردم را هم به خارج و برجام گره می زدند و این را به صراحت بیان می کردند اما امروز دولت انقلابی در جنوبی ترین نقطه آفریقا در کنار کشورهای بزرگ دنیا، از روسیه و چین و هند وارد یک اتحادیه بزرگ جهانی می شود.

عضویت ایران در اتحادیه و پیمان شانگهای، محور دیگری از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نماز جمعه بندرعباس بود. وی عضویت ایران در این معادلات مهم جهانی را محصول تحرک و پویایی سیاست این دولت عنوان کرد و بیان داشت: دولت باور دارد که با توان داخلی می توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد و رشد اقتصادی و رشد صادرات نفتی و غیرنفتی، غلبه بر تحریم ها و … همه با همت جوانان غیور ایرانی بدست آمده و دشمن اما بدنبال ناامیدساختن مردم از گذشته و آینده است.

اغتشاشات سال گذشته توطئه ای غربی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره و آن را توطئه ای غربی با اذناب منطقه ای آنان دانست و گفت: دشمنان با همه وجود به صحنه آمده بودند و آنان بیمناک از عزم این دولت در خدمت به مردم و همدلی موجود در کشور هستند و می خواهند ملت را در روبروی هم قرار دهند و این نقشه شوم را به خوبی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم تبیین کردند.

وی گفت: حتی می خواستند حوزه فرهنگ و هنر را به تعطیلی بکشند اما همه فعالیت های فرهنگی و هنری را با اتکای به خداوند بزرگ و هدایت های رهبر عزیز انقلاب جلو بردیم و بهار گذشته پررونق ترین روزهای فرهنگ و هنر بود. نمایشگاه کتاب با حضور ۷ میلیون ایرانی و حضور چند ساعته رهبر معظم انقلاب اسلامی با شکوه ویژه ای برگزار شد.

استاندار انقلابی شما از افراد موثق رییس جمهور است

اسماعیلی به تلاش های مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جهش این استان در عرصه های گوناگون اشاره و تصریح کرد: استاندار انقلابی شما از افراد موثق رییس جمهور و هیأت دولت هستند و ایشان استاندار نمونه کشور در سال گذشته بود و در بخش های اشتغال و تولید کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و این جهش در استان شروع شده و امروز تحول بزرگ اقتصادی در این استان از جمله در بشاگرد رقم خورده و من به شما مردم غیور و انقلابی عرض می کنم که دولت برآمده از اراده های شما مردم، مسیر خدمت را با افتخار دنبال خواهد کرد و به همه برنامه های اعلام عمل خواهد کرد و ما به عنوان همراهان رییس جمهور در همه بخش ها در این مسیر در خدمتگزاری به مردم ایران شب و روز نمی شناسیم.

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از نماز جمعه راهی میناب شد تا عصر امروز در اختتامیه سوگواره نوحه های نشسته حضور یابد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=17533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها