افزونه جلالی را نصب کنید.

استقرار اداره کل ارشاد شرق هرمزگان با محوریت میناب یکی از مطالبه های ما از وزیر است

  • کد خبر : 17569
  • 04 شهریور 1402 - 20:56
استقرار اداره کل ارشاد شرق هرمزگان با محوریت میناب یکی از مطالبه های ما از وزیر است
امام جمعه میناب گفت: شهرستان میناب یک شهرستان ویژه با دارا بودن فرمانداری ویژه است لذا انتظار و توقع داریم که اداره کل فرهنگ و ارشاد شرق هرمزگان به محوریت میناب تاسیس شود و فرهنگ و ارشاد میناب ارتقا پیدا کند‌.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب درباره موضوعات مطرح شده از سوی وی در حاشیه یازدهمین سوگواره نوحه‌های نشسته شهرستان میناب با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: میناب به دلیل  اجرای برنامه‌های متفاوت  هنری، دینی و مذهبی به ” قم ” استان هرمزگان معروف است و  این برای مردم این منطقه افتخار است که به عنوان یک شهر مذهبی شناخته می شود.

وی افزود: در  اغتشاشات  اخیر در کشور بسیاری از هنرمندان مینابی به دلیل همراهی با نظام و انقلاب فحش خوردند که باید افتخار کنند که آنها هم در سنگر فرهنگی کشور جز سرمایه های فرهنگی کشور هستند.

امام جمعه میناب گفت: مردم میناب در عزاداری‌هایشان آیین‌های کهن و بسیاری دارند که  نوحه‌های نشسته یکی از  مرسوم ترین آیین‌های سنتی آنها است و در قدیم‌ الایام در روستاهایی که قرار بود مجلس عزای سیدالشهدا علیه‌السلام برگزار شود مردم از روستاهای دور دست با فانوس یا اتش‌زدن برگ نخل خرما در شب خود را به روستای مقصد ومحل برگزاری عزادای   می‌رساندند.

ابراهیمی عنوان‌کرد: نوحه های نشسته یکی از بارز ترین  عزاداری در جنوب کشور است و هر کجایی که قرار باشد روضه‌ای خوانده شود، قبلش آیین نوحه نشسته برگزار می‌شود و بعد  از آن مرثیه خوانی و روضه خوانی انجام می شود.

امام جمعه میناب تصریح کرد: صیانت از این آیین ها را باید جدی بگیریم  و نباید اجازه داد که نوحه‌های نشسته فراموش شود و باید آن را به نسل جوان هم آموزش دهیم تا ماندگار شود و حالت گذشته‌ی خود را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی هنری میناب خواسته به حق هنرمندان شهرستان میناب است و امیدواریم در این امر تسریع شود که آقای وزیر امروز قول  آن را  داده‌اند.

ابراهیمی خاطرنشان‌کرد: شهرستان میناب یک شهرستان  ویژه با دارا بودن  فرمانداری ویژه است ، لذا انتظار و توقع داریم که اداره کل فرهنگ و ارشاد شرق هرمزگان به محوریت میناب تاسیس شود و فرهنگ و ارشاد میناب ارتقا پیدا کند‌.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی ‌متعددی در حوزه فرهنگی دارد و در همین راستا قصد داریم ۵ کانون را برای پیگیری مسائل نسل جوان راه اندازی کنیم و در این راستا ۷۲ مسجد در ۷۲ نقطه از شهر  را محور برنامه های خود قرار داده ایم.

امام جمعه میناب تصریح‌کرد: ما تربیت مربیان کودک و نوجوان را در میناب آغاز کرده‌ایم اما نیاز به کمک‌های مالی داریم تا بتوانیم این امر را گسترش دهیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=17569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها