افزونه جلالی را نصب کنید.
تشریح عملكرد 20 ماهه معاونت توسعه استانداری در محضر نماینده ولی فقیه

تعاونی های مصرف ، مسکن وصندوق قرض الحسنه برای تقویت معیشت کارکنان فعال شدند

  • کد خبر : 17947
  • 09 شهریور 1402 - 16:07
تعاونی های مصرف ، مسکن وصندوق قرض الحسنه برای تقویت معیشت کارکنان فعال شدند
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و دبیر شورای اداری استان و مدیران، معاونین و روسای دفاتر حوزه معاونت توسعه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کردند.

سیمای نیروی انسانی استان جوان است

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، در این دیدار دکتر محسن خاکی نهاد با اشاره وضعیت نیروی انسانی در استان گفت: در استان حدود ۶۵ هزار نفر در دستگاه های دولتی مشغولند و بیشترین تعداد نیرو به آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشگی اختصاص دارد که سیمای جوانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع به امکانات اداری در شهرستان ها اشاره و افزود: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری شهرستان های زیر ۷۵ هزار نفر و بخش های زیر ۳۰ هزار نفر مجتمع های اداری شکل بگیرد اما تا کنون توجه ویژه ای به این نکات نشده بود و امکانات موجود نیز مستهلک شده بود که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

دبیر شورای اداری استان با اشاره به مسائل و مشکلات به جا مانده مالی از گذشته در استانداری عنوان کرد: در بخش ترابری جزیره ابوموسی سرویس های دریای و هوایی منظمی برقرار شده است.

وی تصریح کرد: عمده بدهی های دستگاه باقی مانده از گذشته است که در دولت سیزدهم بخش عمده ای از آنها پرداخت شد.

اقدامات تحولی ویژه کارکنان ادامه دارد

دکتر خاکی نهاد با بیان اقدامات تحولی جهت کارکنان عنوان کرد: تشکیل شورای مشورتی کارکنان و برگزاری ۱۰ جلسه ماهیانه از بدو تشکیل (شهریور۱۴۰۱)، احیا تعاونی مصرف کارکنان و ارائه خدمات، ساماندهی صندوقهای قرض الحسنه متعدد کارکنان و تشکیل صندوق قرض الحسنه واحد، برقراری بیمه تکمیلی بدون سقف رایگان کارکنان و نیم بها برای تحت تکفل ، تاسیس تعاونی مسکن کارکنان (غدیر) و اخذ زمین جهت ساخت ۴۸۰ واحد مسکونی، استقرار مشاورین بصورت هفتگی جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای(خانوادگی، تحصیلی و مذهبی)، ارائه خدمات سلامت به کارکنان با استقرار پزشکان عمومی و متخصص و تیم های آزمایشگاهی مجرب، تشکیل پرونده سلامت و غربالگری هفتگی کارکنان، ارائه خدمات ورزشی به کارکنان و احیا تیم های ورزشی کارکنان(آقایان فوتسال و بانوان والیبال) و میزبانی از مسابقات فوتسال منطقه ای سراسر کشور (۶ استان) از جمله اقدامات تحولی و خارج از تکلیف این حوزه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع مطرح کرد:معیشت، مسکن، درمان و حوزه رفاه چهار مسئله اصلی کارکنان در دستگاه  هستند که برای آنها چهار کمیته تشکیل شد و تعاونی مصرف و صندوق قرض الحسنه فعال شدند.

رئیس شورای مشورتی استانداری بیان کرد: برای نخستین بار در استانداری برای تعاونی مصرف از بدنه کارشناسان انتخابات برگزار شد و هیات مدیره و مدیر عامل را انتخاب کردند که پیش از این حیاط خلوت مدیران بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن تعاونی تشکیل شده و در حال پیگیری ساخت مسکن برای کارکنان هستیم و در فرمانداری ها نیز با محوریت فرمانداران تعاونی تشکیل و تامین مسکن کارکنان فرمانداری ها نیز در دستور مار قرار دارد.

هیات اندیشه ورز بازنشستگان تشکیل شده است

دبیر شورای اداری اظهار کرد: پرداخت مطالبات و مانده مرخصی بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، استفاده از ظرفیت مشورتی بازنشستگان از طریق تشکیل هیات اندیشه ورز تخصصی بازنشستگان، دیدار هفتگی با بازنشستگان و حل مشکلات آنها، بررسی و حل مسائل خانه های امید و کانون های بازنشستگان در حوزه تجهیزات و امکانات ورزشی، برگزاری مراسم روز خانواده  و تکریم بازنشستگان (۲۵ ذی حجه) و جلسات مستمر با بازنشستگان جهت احصا و رفع مشکلات (معیشت، مسکن و اشتغال فرزندان) فعالیت هایی هستند که در این حوزه انجام گرفته و یا در حال اقدام است.

اقدامات فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری است

معاون استاندار و رئیس شورای فرهنگی استانداری به اقدامات فرهنگی در دستگاه اشاره و بیان کرد: تشیع و تدفین پیکرشهید گمنام در محوطه استانداری ، برگزاری جلسات مستمر اخلاق ویژه مدیران در محضرنماینده محترم ولی فقیه، همایش بزرگ جهاد تبیین جشن دختران و پسران نو مکلف کارکنان، دیدار و تکریم هفتگی خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و حل مسائل و مشکلات آنها، برگزاری ۱۰ نشست تخصصی حکمرانی متعالی، برگزاری مسابقات اذان و قرائت قرآن کریم کارکنان و برگزاری جشنواره صحیفه سجادیه نمونه ای از اقدامات شورای فرهنگی استانداری است.

 وی با بیان اینکه رسانه حوزه معاونت رسانه فعالی است افزود: در راستای امید آفرینی در جامعه اخبار اقدامات را به صورت مستمر به مردم گزارش می شود. معاون استاندار به تکریم ارباب رجوع در دستگاه ها اشاره و عنوان کرد: برای تکریم ارباب رجوع باید هم اقدامات نرم افزاری انجام داد و هم اقدامات سخت افزاری است.

وی اضافه کرد: با کارکنانی که در دستگاه ها نقطه تماس با مردم هستند یک همایش به نام “مرزتماس” برگزار کردیم. دکتر خاکی نهاد گفت: دستاورد برگزاری همایش “مرز تماس” برگزاری میز ارتباطات مردمی در ادارات و نماز جمعه های سراسر استان با حضور مدیران دستگاه ها است.

میز ارتباطات مردمی در ۱۹ پایگاه اقامه نماز برگزار شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع با و رئیس کارگروه توسعه مدیریت استانداری با اشاره به برگزاری میز ارتباطات مردمی در استانداری بیان کرد: در جهت رفاه مردم معاونین استاندار و مدیران کل ستادی هر سه شنبه با حضور در نمازخانه استانداری پاسخگوی مردم هستند.

رئیس کارگروه تاد و حکمرانی هوشمند در استان از راه اندازی سامانه “هرمزگان من” ، خبر داد و گفت: این سامانه در راستای افزایش رضایت مندی مردم توسط دفتر فناوری راه اندازی شده است و مردم مشکلات شهری را می توانند در این سامانه گزارش و مسئولین مرتبط موظف به رفع مشکل و بارگزاری عکس اقدام انجام شده در سامانه هستند.

مدیریت دانش با تجربه نگاری بازنشستگان وسربازان وظیفه آغاز شده است

معاون استاندار و رئیس کمیته مدیریت دانش عنوان کرد: بر اساس اجرای دستورمقام عالی وزارت درخصوص اجرایی نمودن مدیریت دانش، انتخاب تسهیلگران دانش در دفاترستادی، معاونت ها، فرمانداری هاو بخشداری ها و در دستگاه های اجرایی، اجرای مدیریت دانش درحوزه مدیریت بحران، اجرای مدیریت دانش درحوزه انتخابات، الزام کارکنان به تجربه نگاری قبل ازخروج از جایگاه وانتقال دانش به نفربعدی، در حال اقدام است.

طراحی سازوکار جذب در صنایع از طریق برگزاری آزمون برای بومیان فراهم شده است

دبیر شورای اداری استان به اخذ مصوبه اشتغال نیروهای بومی در صنایع بزرگ استان در سفر ریاست جمهوری به استان اشاره و در راستای رفع تبعیض و حمایت از نیروهای بومی گفت: اقدامات ایجاد کارگروه ارزیابی اشتغال در صنایع استان، طراحی سازوکار جذب در صنایع از طریق برگزاری آزمون متمرکز، فراخوان نام نویسی از متقاضیان بومی اشتغال (ایجاد بانک اطلاعاتی)، جذب ۵۰۶ نفر نیروی متخصص بومی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس از طریق برگزاری آزمون، مبادله تفاهم نامه جذب ۲۶۵۰ نفر نیروی متخصص بومی در شرکت پالایش نفت بندرعباس، برگزاری آزمون جذب ۲۰۰ نفر نیروی متخصص بومی در شرکت نفت آفتاب در حال انجام فرایند است.

معاون توسعه مدیریت و منابع با بیان دستور رئیس جمهور در خصوص طرح جذب شهید زین الدین در جهت جذب نیروهای تحولی عنوان کرد: تعیین شاخص ها و معیارهای کلی موثر در تشخیص پست های کلیدی، برگزاری بیش از ۴۰ جلسه با روسا و معاونین توسعه دستگاههای اجرایی جهت احصا مشاغل و پست های کلیدی، نتیجه جلسات شناسایی ۱۷ دستگاه کلیدی و موثر در ۶ حوزه و شناسایی پست های کلیدی دستگاه های اجرایی، مشاغل و پست های لازم جهت برگزاری آزمون (۱۰۰ پست تحولی،۴۵۴ پست حیاتی و ۷ پست نیازمند نخبه)،انجام اقدامات در زمینه شیوه برگزاری آزمون استخدامی و تصویب مشاغل و پست های تحولی در کارگروه توسعه مدیریت استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم در استان مجوز جذب ۳۶۶۲ نفر در دستگاه های اجرایی استان دریافت شده است. دکتر خاکی نهاد گفت: ۲۰۷۸ نفر از فرزندان خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در استان نیز تبدیل وضعیت شدند.

استفاده از دانش روز در مدیریت منابع انسانی

رئیس توسعه اقتصاد دیجیتال در استان در بخش دیگری از سخنانش به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و افزود: اجرای فیبر نوری جزایر، اجرای نسل پنجم تلفن همراه، اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها واتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات از اقدامات تحولی این حوزه است.

وی به راه اندازی سیستم mis در استانداری اشاره کرد و گفت: این سیستم برای نخستین بار در استانداری در راستای برقراری ارتباط میان بخشها و نظارت مستقیم بر هیات تخلفات، گزینش، کارگزینی، امور اداری، امور مالی، حقوق و دستمزد، اموال و انبار، ایجاد دسترسی مدیران و کارکنان به اطلاعات مدیریتی و شخصی (شامل حضور و غیاب، مانده مرخصی، احکام کارگزینی، فیش حقوقی، اموال تحویلی و …، الکترونیکی شدن چرخه امور اداری و مالی (اسناد، بایگانی الکترونیک، درخواست غذا، درخواست کالا، درخواست مرخصی روزانه و ساعتی، درخواست ماموریت ساعتی و روزانه و …) صورت گرفته است.

اجرای بیش از ۶۳ درصد مصوبات شورای اداری

دبیر شورای اداری استان با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات بخشی شورای اداری بیان کرد: در سال گذشته ۱۵ جلسه شورای اداری مسئله محور در بخش های ۴۰ گانه استان برگزار شد که ۱۰۰۹ مصوبه خروجی داشت و از این تعداد تاکنون بیش از ۶۳ درصد مصوبات انجام شده است و مابقی در حال اجراست.

وی ادامه داد: در جهت شفاف سازی و رصد مردم از پروژه های مصوب، سامانه ای تحت عنوان کارلاگ راه اندازی شده است و مردم می توانند به صورت لحظه ای از روند پیشرفت پروژه ها مطلع شوند.

شناسایی و پیگیری تصمیمات معطله در میز تصمیم

شناسایی تصمیمات معطل مانده در دستگاه های اجرایی، پالایش و اولویت بندی تصمیمات براساس ضرورت،تعریف ساز و کار اجرای برگزاری جلسات، بررسی تصمیمات با درجه سختی کمتر توسط معاونین و بررسی تصمیمات با ضرورت بالا توسط استاندار و برگزاری ۳ جلسه میز تصمیم در حوزه های راه و شهرسازی، شهرداری ها، عمران جزایر و بهزیستی به ریاست استاندار از اقدامات انجام شده در میز تصمیم است که معاون استاندار به آن اشاره کرد.

خاکی نهاد افزود: پیگیری مصوبات از طریق سامانه کارلاگ، راه اندازی و اجرای سامانه هوشمند میز تصمیم در سطح استان و بارگذاری در بستر امن وزارت ارتباطات، آماده‌سازی زیرساخت رصدخانه اطلاعاتی استان با تمرکز بر راه‌اندازی حوزه بحران در گام اول (GIS بومی و …)توافق با معاونت علمی ریاست جمهوری جهت حمایت مالی و دانشی جهت استفاده از شبکه دانش بنیان کشور، تدوین برنامه‌های ترویجی و زیرساختی شامل برنامه تربیت حکمرانان هرمز، همایش‌های تخصصی و میزهای عارضه‌یابی  و توسعه تیم‌های استانی در کنار تیم‌های فرااستانی با هدف تحقق شبکه توزیع شده در سایر استان‌ها از اقدامات در راستای حکمرانی هوشمند است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=17947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها