افزونه جلالی را نصب کنید.
از ابتدای سال جاری تا کنون صورت گرفت؛

تخلیه و بارگیری بیش از پنج میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

  • کد خبر : 18057
  • 11 شهریور 1402 - 15:16
تخلیه و بارگیری بیش از پنج میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بیش از پنج میلیون و 501 هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، “مرتضی سالاری” با اشاره به تخلیه و بارگیری پنج میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۶۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان اظهار کرد: با این میزان جابه‌جایی ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از این میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا،۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۷۰ تن به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و ۲ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۷۹۸ تن با افزایش ۳۷ درصدی به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

تخلیه و بارگیری بیش از ۶۶ هزار TEU کانتینر یخچالی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری از تخلیه و بارگیری۶۶ هزار و ۹۰۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۶۹۹ هزار تن خبرداد که با این میزان جابه‌جایی بنادر غرب استان توانست افزایش ۲۸ درصدی را برای خود به ثبت برساند.

سالاری، حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب این استان را نیز ۳۳ هزار و ۴۵۲ TEU با تناژ ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصدی افزایش داشته است.

صادرات انواع کالا از مرز سه میلیون عبور کرد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از صادرات سه میلیون و ۶۹ هزار و ۶۶۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی خبرداد که یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۵۲۱ تن آن با افزایش ۳۴ درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۱۴۷ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع عملیات انجام شده در این مدت، یک میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۷۴ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با ۱۰ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

سالاری گفت: از این میزان کابوتاژ، ۹۸۳ هزار و ۵۸ تن به فرآورده‌های نفتی و ۸۷۱ هزار و ۸۱۶ تن با ۳۱ درصد افزایش نیز به فرآورده‌های غیرنفتی اختصاص دارد.

افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در این بنادر، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را ۱۹۳هزار و ۶۷۳ تن اعلام کرد.

سالاری گفت: در این مدت بیش از ۸۲ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت شد که در این بخش نیز ۳۹ درصد افزایش به ثبت رسید.

به گفته وی؛ تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۲۲۰ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۳ هزار و ۶۷۹ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ثبت ورود و خروج بیش از ۱۴ هزار و ۵۲۱ فروند شناور در این بازه زمانی افزود: از این تعداد شناور ۸۳۳ فروند بالای هزار تن و ۱۳ هزار و ۶۸۸ فروند نیز زیر هزار تن بوده است.

 ترابری ایمن بیش از ۳۸۹ هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان

سالاری ادامه داد: در این مدت۳۸۹ هزار و ۸۴۷ مسافر در بنادر غرب استان جابه‌جا شده‌اند که ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده که ۳۷۸ هزار و ۷۵۵ نفر آنها در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به جایگاه نخست بنادر و دریانوردی غرب در بخش ترابری سفرهای بین‌المللی نیز گفت: در این مدت،۱۳ هزار و ۸۷۶ نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه‌جا شده‌اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل۲۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در پایان تعداد عملیات جستجو و نجات از سوی مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بنادر غرب را نیز ۴۵ عملیات اعلام کرد که منجر به نجات جان ۱۳۳ نفر شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها