افزونه جلالی را نصب کنید.
ثبت 3 پس‌لرزه در استان هرمزگان

گسل پیش‌ژرفای زاگرس مسبب زلزله با بزرگی ۴.۶ در استان هرمزگان

  • کد خبر : 18076
  • 11 شهریور 1402 - 15:49
گسل پیش‌ژرفای زاگرس مسبب زلزله با بزرگی ۴.۶ در استان هرمزگان
رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه گسل پیش‌ژرفای زاگرس مسبب زلزله با بزرگی 4.6 در بندر چارک هرمزگان بوده و 3 پس لرزه بعد از وقوع زلزله به ثبت رسیده بر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم در برابر زلزله تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از آریا، علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص زلزله امروز ۱۱ شهریور که ۵ و ۲۵ دقیقه صبح با بزرگی ۴.۶ در جنوب ایران رخ داد، توضیح داد: بر اساس نقشه‌های تهیه شده این زلزله در جنوب خط ساحلی بندر چارک از شهرستان بندرلنگه قرار دارد که درست مرز خلیج فارس و قسمت زمینی بندر هرمزگان در بخش چارک است و فاصله رومرکز این زلزله از جزیره کیش حدو ۳۸ کیلومتر و از بندر چارک و جناح حدود ۳۶ کیلومتر فاصله دارد.
رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وقوع ۳ پس لرزه بعد از وقوع زلزله تا این لحظه خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی تاکنون گزارشی از خسارت و خرابی دریافت نشده است.
بیت‌اللهی گفت: بر اساس نقشه توزیع گسله‌های ایران، فعالیت قطعاتی از گسل پیش‌ژرفای زاگرس که دقیقا با رومرکز زلزله مجاورت دارد مسبب رخداد زلزله است.
وی در خصوص کیفیت ساخت و ساز در منطقه زلزله زده اعلام کرد: ارزیابی‌های نشان از وضعیت نامناسب واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده دارد. برآوردها حاکی است که در مناطق روستایی بیش از ۵۰ درصد ساختمان‌ها و در برخی آبادی‌ها بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکونی و در مناطق شهری به غیر از جزیره کیش حدود ۴۰ درصد ساختمان‌ها بدون اسکلت است. بنابراین کیفیت ساخت و ساز به ویژه در مناطق روستایی مقاوم در برابر زلزله نیست.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18076

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها