افزونه جلالی را نصب کنید.
همزمان با روز بهورز انجام شد

تقدیر از بهورزان خانه های بهداشت روستای چاهو و تازیان بالا

  • کد خبر : 18132
  • 12 شهریور 1402 - 20:15
تقدیر از بهورزان خانه های بهداشت روستای چاهو و تازیان بالا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور در ۲ خانه بهداشت در روستاهای چاهو و تازیان بالا، به مناسبت روز بهورز از بهورزان شاغل، دانشجویان بهورزی و مربیان آنها تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ۱۰۸۳ نفر بهورز شاغل در استان و ۲۲۸ نفر دانشجوی بهورزی در استان داریم گفت: بهورز فردی است که در خط اول نظام سلامت در ارتقاء شاخص های کمی و کیفی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و حمایت از خانم های باردار نقش مهم و اساسی را ایفا می کند.

دکتر جاودان گفت: مراقبت های دوران بارداری، مراقبت های جنین از نوزادی تا سالمندی از جمله مراقبت هایی است که در خانه های بهداشت روستایی توسط بهورز ارائه می شود.

دکتر جاودان افزود: خدماتی همچون مراقبت های دوران بارداری، مراقبت های نوزاد، کودکان و جوانان، میانسالان و سالمندان ، مراقبت در بیماریهای مختلف واگیر بیماریهای منتقله از طریق آب و مواد غذایی یا حشرات ، بیماریهای دوران کهنسالی، بیماریهای ژنتیکی از خدماتی است که توسط بهورزان ارائه می شود.

رئیس دانشگاه ضمن عرض خدا قوت به بهورزان که همواره در کنار مردم هستند گفت: هرمزگان استانی گسترده است که یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر وسعت دارد و بهورزان در مناطق دور و صعب العبور خدمات سلامت محور را ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه شبکه گسترده بهداشت و نام بهورز در دنیا به نام ایران ثبت شده است گفت: شاخص های سلامتی ، زنان باردار، زاد و ولد، سلامت محیط و مواد غذایی از جمله شاخص هایی است که توسط بهورزان در سطح بالایی حفظ شده است.

دکتر غلامعلی جاودان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲۸ نفر دانشجوی بهورزی در استان در حال تحصیل هستند که ۱۴۸ نفر آنها دانشجویان جدید بهورزی هستند که به صورت حضوری و ۸۰ نفر از آنها بهورزان شاغل هستند که به صورت غیر حضوری آموزش می بینند.

دکتر غلامعلی جاودان گفت: در حال حاضر مجوز پذیرش و تربیت ۳۰۸ بهورز دریافت کردیم که ۹۰ نفر مصاحبه و گزینش شده اند و ۹۰ نفر در مهرماه مراحل پذیرش و مصاحبه آنها انجام می شود و ۱۲۸ نفر به جایگزینی بهورزان بازنشسته در سال ۱۴۰۶ جذب خواهند شد.

دکتر جاودان اظهار داشت: با ساختار نظام شبکه فعلی و با جذب این ۳۰۸ نفر بهورز نیاز فعلی دانشگاه به بهورز مرتفع می شود و در طی سال‌های آتی برای خانه های بهداشت جدید و همچنین به جایگزینی بهورزان خروجی (بازنشسته، از کار افتاده، ترک خدمت و غیره) برنامه جذب بهورز برنامه ریزی خواهیم کرد.

دکتر جاودان با بیان اینکه بهورز باید بومی و ساکن روستای محل خدمت باشد اظهار داشت: دوره آموزش بهورزان دو ساله شامل یک سال آموزش تئوری و عملی و یک سال مهارت آموزی می باشد که پس از پایان دوره مدرک کاردانی بهورزی به دانشجویان اعطا می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۴ آموزشگاه بهورزی در سطح استان هرمزگان فعال است و برنامه ریزی جهت راه اندازی ۲ آموزشگاه بهوررزی جدید نیز در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها