افزونه جلالی را نصب کنید.

گلایه مردم از کم‌کاری پیمانکار شرکت گاز در درگهان قشم

  • کد خبر : 18401
  • 19 شهریور 1402 - 18:10
گلایه مردم از کم‌کاری پیمانکار شرکت گاز در درگهان قشم
مدتی است که طرح لوله‌گشی گاز در جزیره قشم کلید خورده‌است و شاهد روند اجرای لوله‌کشی گاز خانگی در سطح جزیره و خصوصا شهر درگهان هستیم. با این حال اما روند اجرای لوله کشی گاز خانگی باعث نارضایتی و شکایت برخی شهروندان شهر درگهان شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، به گفته بسیاری از مردم درگهان پیمانکار شرکت گاز در شهر درگهان نسبت به تععین وقت برای کارشناسی کوتاهی کرده و علاوه بر آن با اخذ هزینه‌های نامتعارف و خارج از ضوابط در اجرای وظایف خود سهل‌انگاری می کند.

 یکی از شهروندان درگهان در این خصوص می‌گوید: از زمان تشکیل پرونده برای لوله‌کشی گاز ۵ سال می‌گذرد اما همچنان ناتمام مانده‌است. از سوی دیگر این شرکت‌ مجری لوله کشی گاز خانگی هزینه‌های نامتعارف و خارج از ضوابط را از شهروندان مطالبه می‌کند و دائما زمان کارشناسی لوله‌های نصب شده را به تعویق می‌اندازد.

نامعلوم بودن تعرفه گاز و اقدام به لوله‌کشی خارج از نوبت برای اتباع خارجی نیز از دیگر موارد نارضایتی مردم از پیمانکار شرکت گاز است.

شهروندان درگهان برای رسیدگی به این معضل دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند که باید برای رسیدگی به این تخلفات به کدام دستگاه مراجعه کنند.

 به گفته شرکت گاز، متولی نظارت و برخورد با پیمانکاران و شرکت‌های مجری لوله کشی گاز سازمان نظام مهندسی است و این سازمان وظیفه کارشناسی و اعطای مجوز به پیمانکاران شرکت گاز را برعهده دارد.

علاوه بر سازمان نظام مهندسی، سازمان صنعت‌، معدن و تجارت و اتحادیه لوله و لوازم بهداشتی ساختمان تعیین تعرفه اجرای لوله کشی گاز، نظارت بر حسن دقیق تعرفه‌های مصوب و تایید صلاحیت پیمانکاران لوله‌کش گاز را برعهده دارد.

با این حال به نظر می‌رسد که کوتاهی سازمان نظام مهندسی و سازمان صمت در احراز صلاحیت شرکت‌های مجری لوله‌کشی گاز و نظارت بر حسن اجرای این امر موجبات نارضایتی و شکایت مردم درگهان را فراهم کرده‌است.

بنابراین انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر دستگاه‌های مسئول بررسی علت این معضل را در دستور کار خود قرار دهند.

ضروری است که شهروندان پیش از اقدام به تشکیل پرونده از شرکت‌های پیمانکار در این حوزه استعلام بگیرند و با شناخت کافی اقدام به لوله‌کشی منازل خود کنند تا مجبور نباشند که هزینه‌های اضافی و خارج از عرف پرداخت کنند و در پروسه طولانی‌مدت آن گرفتار شوند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها