افزونه جلالی را نصب کنید.

خرید ۱۴ هزار تُن لیموترش از باغداران هرمزگانی به ایستگاه پایانی رسید

  • کد خبر : 18437
  • 20 شهریور 1402 - 23:55
خرید ۱۴ هزار تُن لیموترش از باغداران هرمزگانی به ایستگاه پایانی رسید
مدیر تعاون روستایی هرمزگان از پایان خرید توافقی لیموترش در 13 شهریورماه از باغداران هرمزگانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، عیسی برخورداری پور اظهار داشت: خرید توافقی لیموترش از ۱۲ مردادماه سال جاری آغاز و در ۱۳ شهریورماه به ایستگاه پایانی رسید.

وی افزود: در مجموع میزان کل خرید لیمو توافقی از باغداران هرمزگانی حدود ۱۴ هزارو ۲۰۰تن است.

برخورداری پور تصریح کرد: بیشترین محصول خریداری شده به مراکز خشک کن در آبنمای رودان، حاجی آباد، جغین و هشتبندی میناب جهت فراوری و تبدیل به لیمو عمانی ارسال شد.

وی با بیان اینکه میزان ۳۴۰ تن لیموترش بصورت خرید توافقی به سازمان میادین تهران و سایر استان ها ارسال شد ابراز داشت: ۲۳۴ تن لیموترش به صورت توافقی به سازمان میادین میوه و تره بار تهران و ۱۴ تن لیموترش نیز به اتحادیه تعاون روستایی اصفهان و تنکابن همچنین ۱۰۴ تن لیموترش نیز برای تولید کنسانتره به کارخانه سنوس جیرفت کرمان و کارخانه آبلیموگیری تنکابن ارسال شد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به مراکز لیمو خشک کنی در سه شهرستان میناب، رودان و حاجی آباد گفت: مرکز لیمو خشک کنی در سه شهرستان میناب، رودان و حاجی آباد وجود دارد و بالغ بر ۹۳۷ تن لیموترش جهت خشک کردن به شهرستان حاجی آباد ارسال و باقی مانده لیموهای خریداری شده در مراکز لیمو خشک کنی رودان و میناب به روش سنتی درآفتاب خشک می شود. 

وی گفت: مرحله نخست میزان پرداختی لیموترش به باغداران این استان در سامانه جامع خرید و فروش محصولات کشاورزی «ساتراپ» ثبت شده و آماده واریز به حساب لیموکاران است.

برخورداری پور در ادامه ابراز داشت: نخستین پرداختی حدود ۷۶۰ میلیارد ریال است که طی دو چک لیست ارسال شده و امیدواریم ابتدای هفته جاری به حساب باغداران واریز شود.

وی در پایان با اشاره به قیمت لیموترش گفت: محصول خریداری شده در ۳ نوع درجه۱ و درجه ۲ و درجه ۳ به ترتیب با قیمت ۱۰ هزار تومان، ۸ هزار تومان و ۷ هزار تومان با توجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیر نظر کمیسیون خریداری شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها