افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان عنوان کرد:

جهاد دانشگاهی نقشه آموزشی و پژوهشی خود را بر نقشه توسعه استان تطبیق دهد

  • کد خبر : 18463
  • 21 شهریور 1402 - 17:18
جهاد دانشگاهی نقشه آموزشی و پژوهشی خود را بر نقشه توسعه استان تطبیق دهد
استاندار هرمزگان گفت: مهمترین کاری که جهاد دانشگاهی استان باید مد نظر داشته باشد این است که نقشه آموزشی و پژوهشی خود را بر نقشه توسعه استان تطبیق دهد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی استان اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که جهاد دانشگاهی استان باید مد نظر داشته باشد این است که نقشه آموزشی و پژوهشی خود را بر نقشه توسعه استان تطبیق دهد.

وی افزود: عدم انطباق این رشته‌ها با نقشه توسعه استان سبب می‌شود دانشگاه‌ها افرادی تربیت کنند که نمیتوانند نیاز استان را تامین کنند، بر همین اساس باید با اشرافیت بر رشته‌های مورد نیاز استان تدوین این نقشه آموزشی صورت گیرد. استاندار هرمزگان گفت: باید از ظرفیت‌های علمی پژوهشی جهاد دانشگاهی برای حل مسائل عمده استان و حتی کشور بهره برد، مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد دریا محور تاکید داشتند این مورد یک مسئله ملی است که باید بر روی تحقق آن تمرکز شود.

وی تصریح کرد: اما مسئله‌ای که بیشتر در خصوص استان هرمزگان صدق می‌کند و می‌تواند مسیر توسعه را تغییر دهد بحث توسعه آبشیرین کن‌ها است که می‌توان با انجام آن کارهای بزرگی در سطح استان انجام داد.

دوستی گفت: کارهای پژوهشی برای ورود جلبک به نهاده‌های دامی دیگر مسئله‌ای است که می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز کشور را مرتفع کرده و از خروج ارز نیز به میزان قابل توجهی جلوگیری کند، در این زمینه هم جهاد دانشگاهی می‌تواند اثرگذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه کسب و کارهای خانگی با نوآوری و طرح‌های سود آور مورد تاکید است، در این زمینه می‌توان از تجربیات مثبت دنیا استفاده کرد و با بهینه سازی امور انجام شده در کشورهای مختلف حوزه کسب و کارها را متحول کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها