افزونه جلالی را نصب کنید.

رشد چشمگیر خرید محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی هرمزگان

  • کد خبر : 18504
  • 21 شهریور 1402 - 18:20
رشد چشمگیر خرید محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی هرمزگان
مدیرتعاون روستایی هرمزگان به تشریح عملکرد سازمان تعاون روستايی استان به مناسبت هفته تعاون پرداخت.

 به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، عیسی برخورداری پور با تشریح عملکرد این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: خرید تضمینی مباشرتی گندم به میزان ۶۰ هزارو۲۶۲ تن، خرید تضمینی سایر محصولات «کلزا» به میزان ۳۳۰تن، خرید توافقی لیموترش به میزان ۱۴ هزارو۵۱۰ تن، عرضه محصولات کشاورزی در غرف دائم و موقت به میزان ۱۰۱۵ تن، توزیع مواد سوختی به میزان ۶۴۰۶۶ هزار لیتر می باشد.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان در ادامه سخنانش به توزیع آرد روستایی به میزان ۳۲هزارو ۳۴۵ تن، توزیع انواع کود شیمیایی _ آلی و زیستی ۵۹۰ تن، توزیع نهاده های دامی حدود ۵ هزارو ۷۲۱ تن، تولید و فرآوری بذر اصلاح شده گندم به میزان۹۲۷ تن اشاره کرد.

وی افزود: اجرای عملیات آب و خاک در شرکت های تعاونی تولید و سهامی زراعی در سطح ۱۵۰ هکتار، اجرای عملیات یکجا کشتی در شرکتهای تعاونی تولید در سطح ۲۵۰ هکتار و اجرای کشت قرار دادی در شرکتهای تعاونی تولید در سطح ۱۰۰ هکتار، برگ زرین دیگری درکارنامه درخشان شرکت تعاون روستایی هرمزگان تلقی می شود. 

برخورداری پور بیان داشت: شرکت تعاون روستایی استان هرمزگان از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه خرید و فروش لیموترش از باغداران هرمزگانی عملکرد مثبتی داشته است به طوری که افزایش ۵ برابری را نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد بودیم.

وی همچنین گفت: افزون بر ۶۰ هزارتن خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان  از کشاورزان هرمزگان خریداری شد و این آمار نشان دهنده آن است که با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبرو هستیم.  مدیرتعاون روستایی هرمزگان در پایان اذعان داشت: ذخیره سازی ۴۵۰ تن میوه شب عید و عرضه آن با قیمت تنظیم بازار در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و نوروز ۱۴۰۲ صورت گرفت.

شاخص ویژه تعاون روستایی هرمزگان مسئولیت پذیری اجتماعی است

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان درباره مسئولیت های اجتماعی این شبکه مردمی گفت: یکی از مهمترین ماموریت های اتحادیه ها و تعاونی های روستایی استان، مشارکت و واکنش سریع در برابر حل بحران های مقطعی است.

 به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، محمدرضا ماندگاری با اشاره به اهمیت حوزه مسئولیت اجتماعی تعاون روستایی استان اظهار داشت: مدیریت تعاون روستایی هرمزگان در راستای مسئولیت های اجتماعی و وظایف سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول به فعالیت می باشد و همچنین این مدیریت وظیفه هدایت، حمایت و نظارت، کنترل و آموزش تشکل های تعاون روستایی، تولید، کشاورزی و زنان را بر عهده داشته و نقش موثری درگسترش فرهنگ تعاون و توسعه فعالیت های اقتصادی در روستاها دارد.

به گفته وی؛ ساماندهی فروشگاههای مصرف روستایی و فروشندگی های مواد سوختی از جمله ماموریت های بزرگ این شبکه مردمی می باشد.

وی همچنین وظایف دیگر تعاون روستایی هرمزگان را ایجاد خدمات مناسب به روستاییان، توزیع کالاهای معیشتی و مصرفی،گسترش غرف دائمی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، توسعه فعالیت های بازاریابی و بازرگانی، مستند سازی اموال شبکه، آموزش و توانمندسازی تشکل تعاونی و… اشاره کرد.

ماندگاری، در خصوص ظرفیت های قانونی سازمان مرکزی تعاون روستایی به مواردی همچون؛ تعاملات تجاری و بازرگانی در شبکه تعاونیها، امکان رصد و پایش اطلاعات مربوط به نهاده های کشاورزی، توانمند بودن در توزیع نهاده های کشاورزی با قدمت از زمان تاسیس تاکنون، تهیه و توزیع کالاهای اساسی قبل و بعد از انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی، قابلیت پاسخگویی و حسابرسی و رهگیری امور و واگذاری به شبکه و… اشاره کرد.

رئیس واحد بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان افزود: شبکه تعاونی روستایی از اساسنامه مناسب جهت انجام امور مرتبط با توسعه روستایی کشاورزی، ساختار قانونی و تشکیلاتی مناسب، تنوع و پراکنش مطلوب شرکت ها و اتحادیه ها در کلیه مناطق روستایی و شهری، ظرفیت مناسب جهت واگذاری امور تصدی گری دولت، ظرفیت مناسب جهت تهیه، تدارک، توزیع نهاده ها، ماشین آلات و ادوات کشاورزی در شبکه تعاونی برخوردار می باشد.

وی با اشاره به نقش شبکه‌های تعاونی روستایی در توزیع کالا‌های اساسی و تنظیم بازار گفت: با توجه به گستردگی این شبکه در تمامی نقاط استان و روستا‌های کم جمعیت، شبکه‌های تعاون روستایی در تامین و توزیع این نوع کالا‌ها نقشی مهم دارد.

ماندگاری در بخش دیگری از سخنانش، هدف از احداث فروشگاههای تیپ روستایی و مراکز عرضه مستقیم کالا و محصولات کشاورزی را حذف واسطه‌های غیرضروری برشمرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها