افزونه جلالی را نصب کنید.

نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت

  • کد خبر : 18517
  • 22 شهریور 1402 - 23:43
نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت
جلسه کمیته تخصصی رسانه در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، نماینده صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان، دفتر بازرسی دانشگاه، رسانه استانی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، معاونت بهداشتی، دبیرخانه سیاستگذاری سلامت و سایر اعضا با هدف بررسی نقش رسانه، تبلیغات محیطی و فضای مجازی در جوانی جمعیت و فرزندآوری در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: فرهنگ سازی مهمترین کاری است که یک رسانه باید انجام دهد و در ارتباط با برنامه جوانی جمعیت لازم است بومی سازی مناسبی بهمراه ارزش ها، هنجارها و رفتارهایی که در ارتباط با ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری در جامعه وجود دارد را همسو با اهداف برنامه جوانی جمعیت تغییر داد.

دکتر رویا جهانگیری با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم دولت و وزارت بهداشت در خصوص کاهش نرخ موالید در کشور و بحران سالمندی در سال های آتی است، افزود: یکی از وظایف رسانه این است که آینده مطلوب و چشم انداز کشور را در قالب محتواهای اثرگذار به افکار عمومی نشان داده و از طریق ایجاد اشتیاق بین مردم آنان را به سمت فرزندآوری بیشتر سوق دهد.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه تبلیغات محیطی در کنار تبلیغات مجازی می توانند در جهت آموزش و اطلاع رسانی کمک کننده باشد، تصریح کرد: رسانه ها با قدرت تبلیغ و اشاره به تبعات پیری جمعیت می‌توانند به گسترش فرهنگ فرزندآوری در جامعه کمک کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر نقش سایر ادارات و سازمان ها در اجرای تبلیغات محیطی در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان های همکار از تمام ظرفیت های موجود در جهت آموزش، اطلاع رسانی و نهادینه کردن فرهنگ فرزندآوری و جلوگیری از پیری جمعیت می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

علیرضا بهاری کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی در این کمیته بر نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگسازی در جامعه و تولید محتوای تاثیرگذار گفت: تولید محتوا باید براساس نیازجامعه و فرهنگ فعلی باشد بطوری که باعث تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار در افراد باشد.

دکتر صادق عسگری مسئول تولید مجازی صدا و سیمای خلیج فارس در این کمیته گفت: شناسایی مسئله فرهنگی در خصوص مشکل ازدواج و فرزندآوری و راهکارهای مناسب برای رفع آن نیاز مهم رسانه است که ابتدا باید مشکلات را رصد و سپس براساس فرهنگ موجود محتوای مناسب طراحی کرد.

عطیه آذرپیکان نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه گفت: الگوسازی از خانواده های موفق و انتشار آن در فضای مجازی می توانند ایده مناسبی برای تبلیغات و فرهنگسازی باشد.
آذرپیکان افزود: راه اندازی اتاق گفتگو برای گفتگوی آزاد برای دانشجویان و کارمندان و بررسی چالش های موجود در جهت شناسایی مسایل و مشکلات می توانند کمک کننده باشد.

هانیه هادی نژاد دبیر روزنامه کودک و بچه های ساحل گفت: راه اندازی کارناوال های خانواده و کودک، برگزاری مراسم ها و جشن ها برای خانواده و کودکان در جهت ترغیب خانواده برای فرزندآوری مناسب است.
هادی نژاد افزود: درج محتوای مناسب در ویژه نامه های کودک و همچنین برگزاری پویش دادا و کاکا برای فرهنگسازی در کودکان
می توانند راهکارهای مناسبی باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها