افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

به دنبال حل مسائل و مشکلات مهم مردم جزیره هرمز هستیم

  • کد خبر : 18593
  • 25 شهریور 1402 - 12:51
به دنبال حل مسائل و مشکلات مهم مردم جزیره هرمز هستیم
استاندار هرمزگان گفت: به دنبال حل مسائل و مشکلات مهم مردم جزیره هرمز هستیم و کارگاه پردازش و انتقال پسماند جریره هرمز احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر جلسه بررسی مسائل و مشکلات جزیره هرمز به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد.

مهدی دوستی در حاشیه برگزاری این جلسه اظهار داشت: هر دو هفته یکبار جلسات مربوط به بررسی مسائل و مشکلات جزایر استان برگزار می‌شود و امروز هم جلسه بررسی مسائل جزیره هرمز برگزار شد.

وی افزود: حل مشکلات جزیره هرمز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهوری در دستور کار قرار دارد و مسائلی در حوزه‌های زیرساختی، خدماتی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت، در حوزه شهری و شهرداری‌ تصمیمات خوبی گرفته شد.

استاندار هرمزگان گفت: در خصوص طرح جامع احداث کارگاه پردازش و انتقال پسماند جریره هرمز مقرر شد ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه استان تامین شود و از سهم مسئولیت‌های اجتماعی نیز مبالغی برای این طرح مهم تخصیص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در خصوص راه‌اندازی اینترنت پر سرعت ۵g هم در این جلسه مصوب شد با همراه اول برای مذاکره شود تا این مسئله انجام و جزیره هرمز به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تامین روشنایی معابر را از جمله مسائل مهم در این جزیره برشمرد و گفت: در خصوص معماری بومی و سنتی و نور پردازی و سنگ فرش جزیره به ویژه ساحل شرقی هم مقرر شد اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: تکمیل مرکز جامع سلامت هرمز مورد تاکید است و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره این مرکز را تا آبان ماه تکمیل و آماده خدمت رسانی به مردم کنند.

دوستی گفت: اداره کل میراث فرهنگی هم موظف شد نسبت به ساماندهی بازارچه صنایع دستی، پارکینگ سه چرخه‌ها و آبرسانی به مناطق نمونه گردشگری و سنگ فرش و نور پردازی قلعه پرتغالی‌ها را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای حل مسائل آبرسانی در هرمز گفت: در حوزه هوشمند سازی مدارس هرمز هم تصمیم بر این است در مرحله نخست یک مدرسه هوشمند سازی شود و در صورت مثبت بودن نتایج، به سایر مدارس این جزیره تعمیم داده شود.

استاندار هرمزگان گفت: یکی از مشکلات مردم جزیره هرمز در حوزه تامین سیلندر گاز بود که پروژه احداث سیلندر پرکنی این جزیره پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و به زودی این مشکل مهم مردم نیز مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات برق و نوسان آن در جزیره هم اظهار داشت: بنا داریم یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی در جزیره هرمز احداث کنیم سرمایه گذار مشخص و تجهیزات تامین شده و امیدواریم تا پیش از فصل گرم سال آینده این نیروگاه وارد مدار شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها