افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد :

افزایش تخت های درمانی با اتمام ساخت پروژه های بیمارستانی در هرمزگان

  • کد خبر : 18611
  • 26 شهریور 1402 - 9:13
افزایش تخت های درمانی با اتمام ساخت پروژه های بیمارستانی در هرمزگان
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: استان هرمزگان در حال حاضر با جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای ۲۳ بیمارستان اعم از دولتی ، نظامی و بخش خصوصی با بیش از 2 هزار و 626 تخت فعال است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر غلامعلی جاودان با اشاره به ساخت پروژه های بزرگ بیمارستانی در هرمزگان اظهار کرد: پروژه‌های بیمارستانی شامل بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی کودکان بندرعباس، کلان بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی شهدای هرمزگان، ۱۶۰ تختخوابی میناب، ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس و همچنین ۷۸ تختخوابی توسعه بیمارستان فارابی بستک است که با تکمیل و راه اندازی آن‌ها تخت های جدید به ظرفیت بیمارستانی استان برای خدمات دهی به بیماران اضافه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: استان هرمزگان در حال حاضر با جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای ۲۳ بیمارستان اعم از دولتی ، نظامی و بخش خصوصی با بیش از ۲ هزار و ۶۲۶ تخت فعال است.

وی بیان کرد: درحال حاضر مراحل ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس به اتمام رسیده و آماده افتتاح در دور دوم سفر رییس جمهور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: این بیمارستان با زیربنای ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع، شامل اورژانس، آزمایشگاه تصویربرداری اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بخش‌های بستری است که هزینه احداث ساختمان آن از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس با اعتباری حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تامین شده  و با هزینه کرد ۱۱۰ میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به زودی آماده خدمت رسانی به مردم هرمزگان خواهد شد.

دکتر جاودان یادآورشد: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس نیز که قرار است به نام «شهدای هرمزگان» نامگذاری شود، پایان سال ۹۰ یعنی حدود ۱۰ سال پیش عملیات اجرایی آغاز شد که این پروژه در سال ۹۹ ابتدای دولت سیزدهم حدود ۳۰ درصد، در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد و هم اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت و تکمیل است.

وی همچنین به بیمارستان‌های میناب و بستک اشاره‌ کرد و گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب در سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که هم اکنون پیشرفت آن به بیش از ۶۵ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآورشد: این طرح بیمارستانی به عنوان دومین بیمارستان میناب در دولت مردمی با توجه ویژه استاندار هرمزگان مجدد احیا شد و حدود یک هزار میلیارد ریال در سال گذشته به آن اختصاص یافت.

وی یادآور شد: کار توسعه بیمارستان فارابی بستک با ظرفیت ۷۸ تخت  نیز به پایان رسیده و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

دکتر جاودان اظهار داشت: بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس واقع در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس در ۷ طبقه با سطح زیربنای نقریبی ۲۸ هزارمترمربع هم اکنون بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

جاودان اضافه کرد: در خصوص ساخت دانشکده علوم پزشکی بندرلنگه و دانشکده علوم پزشکی میناب، با توجه به اخذ مجوز تاسیس این دانشکده ها از وزارت بهداشت، عزم جدی برای شروع فرآیند ساخت این پروژه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مقامات استانی و شهرستانی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها