افزونه جلالی را نصب کنید.
در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح شد:

تشکیل کارگروه پیشگیری از سقط جنین و برخورد با متخلفین سقط غیرقانونی

  • کد خبر : 18661
  • 28 شهریور 1402 - 12:57
تشکیل کارگروه پیشگیری از سقط جنین و برخورد با متخلفین سقط غیرقانونی
دکتر جاودان از تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری از سقط جنین با هدف پیگیری و برخورد با متخلفین در صورت انجام سقط غیرقانونی در حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور رئیس دانشگاه و معاونین بهداشت، توسعه، فرهنگی دانشجویی، آموزشی، غذا و دارو، رییس دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت، مدیر دفتر حقوقی، مدیر دفتر بازرسی، مدیر روابط عمومی و نمایندگانی از معاونت بهداشتی، معاونت درمان و بیمه سلامت در سالن کوثر دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: با توجه به اهمیت طب ایرانی اسلامی در درمان ناباروری، ویزیت پزشک متخصص طب ایرانی اسلامی در شهرستان های میناب و بندرعباس انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص درمان زوجین نابارور اظهار داشت: کلینیک سطح یک ناباروری در تمامی بیمارستان های دولتی استان به منظور ویزیت و انجام اقدامات تشخیصی درمانی اولیه زوجین نابارور راه اندازی شده است.

دکتر جاودان در ادامه افزود: مرکز تخصصی سطح دو ناباروری در بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب و بیمارستان شهدا بندرلنگه تجهیز و راه اندازی شده است که ویزیت تخصصی توسط متخصص زنان، اورولوژیست و خدمت تخصصی IUI انجام می شود.

دکتر غلامعلی جاودان همچنین اظهار داشت: مرکز ناباروری سطح سه دانشگاه واقع در بندرعباس تجهیز و بهینه سازی شده است و خدمات تخصصی ویزیت فوق تخصص، جنین شناس، IUI، ‌IVF، عمل جراحی تخصصی و … ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هزینه های مالی در حدود ۹۰ درصد هزینه ها تحت پوشش بیمه می باشد اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری سطح سه دانشگاه طرف قرارداد بیمه های پایه است.

دکتر جاودان اظهار داشت: با اقدامات مراقبتی انجام شده برای مادران باردار در استان شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار به دلیل عوارض زایمانی هستیم و در حال حاضر این شاخص مرگ و میر مادران باردار بدلیل عوارض زایمانی در استان از ۶۱ در صد هزار تولد در سال ۱۴۰۰ به ۲۳ درصد هزار تولد در سال ۱۴۰۱  کاهش یافته است.

در این نشست که به ریاست دکتر غلامعلی جاودان برگزار شد مصوبات جلسه قبلی پیگیری و اعضای کمیته های تخصصی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده و همچنین ارائه برنامه های آتی و چالش های موجود پرداختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری و تعامل همه جانبه اعضاء در جهت اجرایی نمودن مصوبات قرارگاه تاکید کرد و همچنین اظهار داشت: لازم است برنامه‌های فرهنگی مناسب در خصوص افزایش نسل و جوانی جمعیت در جامعه خصوصا در بین اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها