افزونه جلالی را نصب کنید.
به مناسبت روز جهانی ایمنی بیمار انجام شد؛

نشست مشترک معاونت درمان و اعضای تیم ایمنی بیمار

  • کد خبر : 18696
  • 28 شهریور 1402 - 23:01
نشست مشترک معاونت درمان و اعضای تیم ایمنی بیمار
به مناسبت روز جهانی ایمنی بیمار، نشست مشترک مدیران معاونت درمان و اعضای تیم ایمنی بیمار بیمارستان کودکان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، این نشست با حضور مدیر دفتر پرستاری معاونت درمان، مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان، کارشناس ایمنی بیمار دفتر پرستاری معاونت درمان، رئیس بیمارستان کودکان به همراه اعضای تیم ایمنی بیمار در دفتر ریاست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان برگزار شد.

در این نشست ضمن تأکید بر اهمیت ایمنی بیمار، به بررسی راه های تحقق هر چه بیشتر این مهم و موانع موجود بر سر راه پیاده سازی اصول ایمنی بیمار پرداخته شد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: ارائه خدمات ایمن به بیمار بسیار ارزشمند است، و وقتی خدماتی که به بیماران ارائه می شود خدمات ایمن باشد بیمار با ضرر و زیان مواجهه نخواهد شد و بیمار از خدمات دریافتی رضایت خواهد داشت.

جمیله سلیمی ادامه داد: بدون شک همه کارشناسان ایمنی بیمار بخوبی به وظایف خود آشنایی دارند اما برای ارائه خدمات با کیفیت نیازمند به روز رسانی اطلاعات خود هستیم.

 رئیس بیمارستان کودکان؛ توجه به بهبود ارائه خدمات در مراکز درمانی را ضروری دانست و اظهار داشت: امیدواریم دست به دست هم بدهیم و ایمنی بیمار را در این مرکز به صورت علمی و عملی بهبود ببخشیم.

مدیر دفتر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در روز جهانی ایمنی بیمار با عنوان” صدای بیماران را بالا ببرید” گفت: هدف از ایمنی بیمار ارائه خدمات ایمن و مطلوب به بیماران است و ایمنی بیمار یکی از مهمترین شاخصه های مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستانی است.

عباس سلیمانی با تاکید بر اهمیت ایمنی بیمار در بیمارستان ها و نقش مهم تیم مدیریتی در ایجاد فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان، گفت: فرهنگ ایمنی بیمار یک خود ارزیابی است از این رو ضروری است، تیم ارزیابی در تمامی بیمارستان ها ایجاد شود و ارزیابی ها نیز با جدیت و حساسیت و سختگیری بیشتری پیگیری شود تا شاهد پیشرفت ایمنی بیمار در مراکز درمانی و بیمارستانی باشیم.

مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان گفت: چارچوب ارزیابی ایمنی بیمار، ظرفیت سازی کارکنان در زمینه ایمنی بیمار و مشارکت فعال جامعه و بیماران در ارتقای ایمنی خدمات سلامت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جمیله سلیمی ادامه داد: انتظار می رود به منظور استقرار استانداردهای ایمنی بیمار و ارتقاء فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان ها، خود ارزیابی ها با دقت بیشتر و واقع بینانه انجام شود و هدف نهایی پیاده سازی کامل فرایندها همراه با تغییر رفتار کلیه پزشکان و کارکنان درمانی باشد.

در پایان حاضرین در این نشست، روز ایمنی بیمار به مسئول ایمنی بیمار و سرپرست این مرکز، دکتر امیر حسابی، راحله کوهگرد کارشناس ایمنی بیمار و کلیه کارکنان دخیل در امر ایمنی بیمار تبریک گفته و از زحمات آنان قدردانی کردند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها