افزونه جلالی را نصب کنید.

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره فیلم اردیبهشت

  • کد خبر : 18823
  • 31 شهریور 1402 - 18:42
اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره فیلم اردیبهشت
اسمعیل جهانگیری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره استانی فیلم اردیبهشت گفت: هنرمند را نمی شود از فعالیت هنری بازداشت چون حیات هر هنرمند بسته به فعالیت هنری او می باشد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اسمعیل جهانگیری ضمن بیان تبریک هفته وحدت خدمت حضار با اشاره به وحدت رویه دستگاه های فرهنگی استان بیان داشت: تمام نهادهای فرهنگی در استان بصورت یک نهاد واحد هستند و جدا از هم نیستند و این جشنواره ناشی از همکاری دستگاه های فرهنگی استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

وی با اشاره به حضور پر رونق هنرمندان در جشنواره گفت: باعث خوشبختی است که هنرمندان همه مراکز شهرستان های استان، حتی هنرمندان بخش های استان، مشارکت جدی و پویا در این رویداد مهم داشتند. که این اتفاق حاصل زحمات همکاران بنده و از جمله تلاش همه جانبه انجمن سینمای جوانان هرمزگان می باشد. با توجه به ازدحام هنرمندان در سالن نمایش پخش فیلم ها و حضور پرشور و تحسین برانگیز امشب، نشان از این است که هنرمند را نمی شود از فعالیت هنری بازداشت چون حیات هر هنرمند بسته به فعالیت هنری او می باشد و آغوش خادمین این عرصه به روی همه هنرمندانی که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کنند باز است.

دبیر جشنواره ادامه داد: امسال در این جشنواره ۱۰۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که نشان از پر بار بودن این جشنواره است و ۴۴ اثر به بخش رقابت و ۱۹ اثر به بخش تماشا راه یافتند.

جهانگیری در پایان مطرح کرد: برنامه هایی در راستای عدالت محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله آموزش رایگان هنر برای همه در استان داشتیم که در بخش سینمایی شاهد حضور چشمگیر هنرمندان فیلمساز در این جشنواره بودیم که استمرار این برنامه در دستور کار می باشد. انتظار این است که هنرمندان برای تکمیل دانش هنری خود را، در آموزشگاه های سینمایی استان دنبال کنند.

آرای هیات داوران دوازدهمین جشنواره استانی فیلم اردیبهشت هرمزگان

هیات داوران دوازدهین جشنواره استانی فیلم اردیبهشت هرمزگان آرای خود را پس از ارزیابی آثار راه یافته به جشنواره اعلام کردند.

آقایان هادی مقدم دوست، محمود شهبازی و محمود شاکری داوران دوازدهمین جشنواره استانی فیلم اردیبهشت پس از بررسی آثار راه یافته به شرح ذیل اعلام نمودند.

بخش داستانی

جایزه دوم: معکوس – بیتا بهزادی (۸ میلیون تومان)

جایزه سوم: غیر- حامد قنبری (۵ میلیون تومان)

تقدیرها:  قطره های وابستگی – رضا محبی

کفش فروش – جواد منصوری باجگیران

گمشده – آرسان صفا

محسن بزمی _ icu

جزیره تن -ام البنین جای باش (۳ میلیون تومان)

بخش مستند

جایزه دوم: هارت گیج گردونی – نرگس نصیری (۸ میلیون تومان)

جایزه سوم: نوروز دریا – فرشید ایرانپرست (۵ میلیون تومان)

تقدیرها: مادرکوچ – مهدی فلاحی

رقص نور – یوسف محمود پور

یاسمین گل – طاهره رحیمی (۳ میلیون تومان)

بخش تجربی

جایزه اول: گوشزد – مهدی کشتکار (۱۵ میلیون تومان)

جایزه دوم: هلاکت – فاطمه میرزاده(۸ میلیون تومان)

بخش پویا نمایی

جایزه دوم: موج – محسن عباسی (۸ میلیون تومان)

جایزه سوم: تولد – یونس نورالدینی (۵ میلیون تومان)

نورپردازی: مهدی مهمودی – نفرکش

تصویر برداری: سعید ماندگاری – غیر

(هر کدام ۵ میلیون تومان)

تقدیر: ۲.۵ میلیون محسن دهقانی ای سی یو

جواد قنبری – عبور (هر کدام ۲.۵ میلیون تومان)

صدابرداری: علی طرابی – غیر

صداگذاری: مهراب بهرامی – نفرکش (هر کدام ۵ میلیون تومان)

جایزه قلم فیلم نامه نویسی

ارسان صفا – گم شده

محسن بزمی – ای سی یو

مریم حاج حسینی -بن بست

سعید دادی زاده -عبور

بیتا بهزادی- معکوس

جواد منصوری- کفش فروش

نوید رشیدی- نفر کش

ام البنین جای باش- جزیره تن

حامد قنبری -غیر

رضا محبی- قطره های وابستگی (هر کدام ۱ میلیون تومان)

تدوین:نوید رشیدی -غیر (۵ میلیون تومان)

جایزه قلم پژوهش:

یوسف محمودپور-رقص نور

یعقوب رکنی-ایین ماندگار

ادیبه امیری -همه میدانند

سید امید وحدانی ۲۲۰- کیلیومتر

محدی فلاحی – مادر کوچ

نرگس نصیری- هارت گیج گردونی

طاحره رحیمی – یاسمین گل

غلام عباس شعبانی – حجاب ساحل

فرشید ایران پرست – نوروز دریا (هر کدام ۱ میلیون تومان)

بازیگری:

غیر – رضا آزاد دریایی

غیر – علیرضا زارعی

عیور – لیلا غلامی

گمشده – هومان محسن زاده ( هر کدام ۳ میلیون تومان)

جایزه ویزه کوروش گرمساری: نرگس نصیری- هارت گیج گردونی (۵ میلیون تومان)

جایزه ویزه هیات داوران: حجاب ساحل غلامعباس شعبانی (۵ میلیون تومان)

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: نوید رشیدی-غیر

حمایت مجموعه سپاه و بسیج از هنرمندان برای تولید آثار فاخر هنری

سرتیپ دوم پاسدار امیری، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره استانی فیلم اردیبهشت از حمایت سپاه و بسیج جهت تولید آثار هنری توسط هنرمندان خبر داد.

سرتیپ دوم پاسدار امیری، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و همه شهدا بویژه شهدای هنرمند، بیان داشت: تشکر می کنم از عوامل برگزاری این برنامه، خاص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که شبی خاطره انگیز برای همه رقم زدند.

وی گفت: ما آخرین کنگره شهدا که برگزار کردیم برخی درخواست داشتند که گروه نمایشی را از تهران بیاوریم اما بسیج هنرمندان مصر بودند که از ظرفیت گروه های نمایشی استان استفاده شود که اینگونه شد و اثر فاخری توسط هنرمندان استان تولید شد که تحسین همه را برانگیخت.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) ادامه داد: هنر از قلب و روح انسان سرچشمه می گیرد. قرن حاضر قرن افکار و اندیشه هاست. قطعاً ملتی پیروز میدان است که بتواند افکار و اندیشه خود را با جذابیت های هنری به دیگران منتقل کند. اگر این کار ارائه شود اراده و عملکرد دیگران بر اساس تفکرات آن فرد به پیش خواهد رفت. قطعاً هنرمند واقعی خود خداوند بزرگ است که این جهان را به این زیبایی خلق کرده است و خداوند نیز بخشی از هنر خود را به برخی از بندگانش ودیعه نهاده است تا خالق آثار هنری باشند برای معرفی زیبایی های دنیا.

سردار امیری اشاره کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نظم جهان در حال تغییر است. بدون شک اگر قرار است ما در نظم نوین جهانی نقش داشته باشیم باید بتوانیم افکار و اندیشه های خودمان را به زیباترین نحو ممکن به جامعه معرفی بکنیم تا مردم بر اساس اراده مقدس جمهوری اسلامی حرکت بکنند. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نقش ما ایرانیان در این تغییر نظم جهانی چه می باشد و برای تبیین آن ناگزیریم از روش های جذاب و زیبا استفاده بکنیم. قطعا سرمایه اصلی ما در این عرصه جوانان ما هستند که از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند. اگر ما بتوانیم مفاهیم اسلامی و عمیق ایرانی در قالب هنر بویژه سینما ارائه کنیم در این نظم جهانی کشور ما رشد چشمگیری خواهد کرد.

ایشان بیان کردند: من امروز شاهد هنرنمایی شما جوانان بودم و در کنار شما مجموعه سپاه و بسیج نیز هستند که کمک بکنند تا شما آثار فاخری را تولید نمایید.

گفتنی است: دوازدهمین دوره جشنواره استانی فیلم اردیبهشت از تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ در سالن فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها