افزونه جلالی را نصب کنید.
در کمیته صید شیلات هرمزگان مطرح شد:

آغاز فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان از هشتم مهرماه سال جاری

  • کد خبر : 19032
  • 04 مهر 1402 - 17:41
آغاز فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان از هشتم مهرماه سال جاری
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از آغاز فصل صيد ميگو در آب های هرمزگان از 8 مهرماه سال 1402 بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، محمد جوانمرد با بیان اینکه برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان نوید بخش رشد صید میگو در هرمزگان و در فصل صید میگو سال ۱۴۰۲ است گفت : صیدگاه میگو به صورت یکپارچه از شهرستان سیریک تا منطقه درگهان در شهرستان قشم است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صید مجاز در حفظ دخایر آبزیان گفت: برنامه‌ریزی برای حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صیدشناورها، جلوگیری ازصید شناورها در شب و خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از مهمترین برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال است.

وی با بیان اینکه در فصل صید میگو تنها شناور های کلاس لنج صیادی میگو گیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند گفت:البته شاهد حضور تعدادی از شناورهای کلاس قایق به عنوان شناوهای جمع آوری کننده صید میگو در این فصل در کنار شناورهای لنج خواهیم بود.

معاون صیدو بنادر ما هیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه براساس برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پیش بینی می شود میزان صید امسال بالغ بر هزارو پنجاه تن است گفت : از این میزان بر اساس پیش بینی های اعلام شده حدود ۶۰۰ تن میگو درشت و بالغ بر ۴۵۰ تن میگوی ریز را شامل می شود.

وی تصریح کرد:حدود ۲۰۰فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود دوهزار و پانصد نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت دارند.

گفتنی است استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب را به خود اختصاص داده و با تلاش جامعه شیلاتی به ویژه صیادان، به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها