افزونه جلالی را نصب کنید.

تلاش برای مهار مشکلات دارویی هرمزگان با سامانه تلفنی ۲۴ ساعته

  • کد خبر : 19278
  • 08 مهر 1402 - 17:21
تلاش برای مهار مشکلات دارویی هرمزگان با سامانه تلفنی ۲۴ ساعته
کمبود دارو در هرمزگان و شرایط گرم آب و هوایی و فاصله داروخانه ها از یکدیگر موجب شده تا نیاز به یک مرکز جامع پاسخگویی به مشکلات دارویی بیش از دیگر مناطق کشور احساس شود. مشکلی که حالا در هرمزگان برای آن راه حلی اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشکلات دارویی در هرمزگان یک نیاز اساسی برای مردم این استان بود به طوری که گاه مردم برای یافتن یک داروی ساده مجبورند تا چندین داروخانه را در سطح شهر بندرعباس در گرمای شدید هوا طی کرده و در نهایت نیز با پاسخ منفی مواجه شوند.

حالا در کنار نظارت بر روند توزیع دارو بخصوص داروهای کم یاب در استان در ماههای اخیر، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در استان، پاسخگویی به مشکلات دارویی به صورت ۲۴ ساعته شده است.

 حامد فلاح  سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از امروز سامانه تلفنی رایگان۱۹۰ در ساعات اداری پاسخگوی مشکلات دارویی عموم مردم مانند دارو‌های کمیاب یا ثبت شکایات است.

اعلام تلفن پاسخگو

وی گفت: در ساعات غیر اداری نیز شماره تلفن همراه ۰۹۹۲۴۰۳۰۱۹۰ برای پاسخگویی به مشکلات دارویی مردم در نظر گرفته شده است.

فلاح  گقت: همچنین شماره تلفن و ۰۹۹۱۴۳۲۱۱۹۰ نیز برای پاسخ گویی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

این راهکار می تواند روش مناسبی برای افزایش رضایتمندی عمومی در جامعه نیز باشد که انتظار می رود از این نمونه اقدامات در دیگر حوزه های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز به منظور کاستن از گلایه ها و انتقادات بهره جسته شود.

توزیع حواله ای واکسن گارداسیل

در مورد واکسن گارداسیل نیز در هفته های اخیر اقدامات خوبی برای جلوگیری از بازار سیاه این محصول از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صورت گرفته که جهت جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده در عرضه و پخش واکسن گارداسیل (GARDASIL) در استان هرمزگان و مبارزه با گران‌فروشی و انحصار در توزیع و پخش این محصول و برقراری عدالت، نوع چهارظرفیتی این واکسن از طریق حواله‌ معاونت غذا و داروی هرمزگان و فقط با ارائه نسخه از طرف متخصص بیماریهای عفونی و متخصص زنان، با نرخ ثابت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در داروخانه‌های مشخص شده به فروش می‌رسد و در هربار مراجعه فقط یک دوز واکسن به هر مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان در شهر بندرعباس با مراجعه حضوری به واحد امور دارویی معاونت غذا و دارو و ارائه نسخه، پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن ارجاع داده می‌شوند و در سایر شهرستان‌های استان نیز از طریق مراجعه به مرکز بهداشت شهرستان و مکاتبه با معاونت غذا و دارو، روند دریافت واکسن در همان شهرستان انجام خواهد شد.

 وضعیت دارویی در هرمزگان در ماههای اخیر به تدریج در حال بهبود است و مشاهدات عینی نیز حاکی از آن است که مسؤولان غذا و دارو در استان با احساس کمبود و یا مشکلی در زمینه دارو، ضمن اطلاع رسانی فوری، اقدام به بازدید میدانی و بررسی کمبودها می کنند که راهکاری اطمینان بخش برای مردم است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها