افزونه جلالی را نصب کنید.

دانش آموزان رشته‌های گردشگری و هتلداری آینده گردشگری هرمزگان را رقم می‌زنند

  • کد خبر : 19254
  • 08 مهر 1402 - 16:55
دانش آموزان رشته‌های گردشگری و هتلداری آینده گردشگری هرمزگان را رقم می‌زنند
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در جمع دانش آموزان رشته‌های گردشگری و هتلداری هنرستان دخترانه آینده‌سازان گفت: شما دانش آموزان رشته‌های گردشگری و هتلداری آینده گردشگری استان را رقم می‌زنید.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه کشورمان جز ۱۰ کشور دنیا درزمینه جاذبه‌های گردشگری است، افزود: ولی ازلحاظ درآمد از صنعت گردشگری مشکل‌داریم چون روی جوانان جویای کار و آینده درخشان مثل شما کار نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: زمانی که بنا شد رشته گردشگری و هتلداری در بندرعباس راه‌اندازی شود، علی‌رغم اینکه خوشحال بودم ولی کار ما واقعاً سخت است.

او ادامه داد: به جهت اینکه خوب و بد خروجی این دو رشته به‌پای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است یعنی اگر ما خوب عمل نکردیم قطع یقین دانش آموزان هم با مشکل مواجه می‌شوند.

محسنی افزود: ما خودمان را مسئول می‌دانیم و هر کاری که از دستمان برآید باید انجام دهیم که شما دانش آموزان دغدغه‌ای نداشته باشید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه در حوزه روانشناسی می‌گویند که شخصیت افراد به سه عامل بستگی دارد، اظهار کرد: عامل اول ژنتیک است یعنی بخشی از شخصیت ژنتیکی است، بخش دیگر محیط است یعنی جایی که شما در آن هستید روی شخصیت شما تأثیر می‌گذارد.

او افزود: اما مهم‌ترین عامل در شکل گرفتن شخصیت افراد اراده است یعنی آن چیزی که خود انسان می‌خواهد، پس شما باید اراده کنید تا بتوانید در این رشته‌ها موفق باشید.

محسنی ادامه داد: شما دانش آموزان نگران رشته و آینده رشته خود نباشید زیرا صنعت گردشگری تنها صنعتی است که تحت تأثیر آینده چیزی را از دست نمی‌دهد، رشته‌های دیگر شامل نفت، گاز، گمرک و … شامل معادلات مختلفی است تنها صنعتی که اهمیت اش را از دست نمی‌دهد صنعت گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه شما دانش آموزان آینده گردشگری هرمزگان، منطقه و ایران  را رقم می‌زنید، افزود: اگر می‌بینید در دنیا کشورهایی که به لحاظ اقتصادی و اقلیم مثل ما هستند و در حوزه گردشگری ۱۰ برابر یک کشوری که نفت دارند درآمد کسب می‌کنند برای این است که ۲۰ سال پیش همین مراکز آموزش را تشکیل دادند و دانش آموزان را آموزش دادند.

او بیان کرد: دانش آموزان ۲۰ سال پیش، همین مدیران اجرایی قوی یا سرمایه‌گذاری قوی گردشگری هستند.

محسنی در جمع دانش آموزان افزود: خوب گوش دهید، خوب یاد بگیرید، خوب اجرا کنید و از همین‌الان روی تجارت آینده خودتان کار کنید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تمام‌قد، هر چیز شما به لحاظ فکری محتوایی مکلف به کمک به شما دانش آموزان هستند وظیفه‌شان این است که در حوزه گردشگری و هتلداری کمک کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها