افزونه جلالی را نصب کنید.

پیام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت هفته قلب

  • کد خبر : 19312
  • 09 مهر 1402 - 12:32
پیام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت هفته قلب
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز جهانی قلب 7 مهر ماه مصادف با 29 سپتامبر با شعار شناخت عوامل خطر بیماری قلبی، عروقی ، مراقبت بهتر و قلب سالم تر را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری چالچله بندر، دکتر عبدالجبار ذاکری گفت: در حال حاضر بیماری قلبی و عروقی اولین علت مرگ در نیا و همچنین د رکشور است .

سالانه تقریبا ۵/۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی و عروقی فوت می کنند که ۳۱ درصد کل مرگ های جهانی و نیمی از مرگ های ناشی از بیماریهای غیر واگیر را تشکیل می دهد . اکثریت این مرگ ها بصورت حمله قلبی و سکته های قلبی و مغزی تظاهر می کنند.

وی به عوامل خطر اصلی بیماریهای قلبی و عروقی و سکته های مغزی که شامل مصرف دخانیات و الکل ، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی می باشد اشاره کرد.

معاون بهداشتی با اشاره به اینکه روز جهانی قلب نقش بسیار مهمی در آگاهی از این عوامل خطر و اصلاح شیوه زندگی دارد گفت: این روز یک فرصت جهانی است که می توان برای ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد ، خانواده ها و جوامع و دولت ها برای اقدام فوری علیه بیماری های قلبی، عروقی استفاده کرد.

دکتر ذاکری افزد: همه سازمان ها می توانند در برگزاری این روز مشارکت و از آن حمایت کنند هر فردی در کاهش مرگ های زودرس و بار ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی و ارتقای سلامت قلب برای زندگی طولانی تر و با کیفیت بهتر نقش دارد. و می تواند به مردم دنیا برای سلامت قلب با زندگی طولانی تر و بهتر کمک کند.

دکترعبدالجبار ذاکری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها